شناسه خبر : 22161 1398/10/21 13:25:57
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه 1398/فیلم

قادری‌نژاد، معلمی برای نقاشان جوان ایرانی

نیلوفر قادری‌نژاد هرچقدر در هنر خود تلاش کرده تا به جلو حرکت کند و ماندگار شود در تربیت نسل جوان هنر ایران نیز کوشا بوده است.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: در نقاشی‌های نیلوفر قادری نژاد با رویکردی روانشناختی مواجهه هستیم که با تکیه بر نظریات یونگ در رابطه با کهن الگوها و کهن الگوی سایه، به نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای و انسانی با رویکردی اکسپرسیو می‌پردازد. در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان "سیاوش در گذرگاه" با  ابعاد 180*250 و با قیمت 40 - 60 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

قادری‌نژاد با بهره گیری از نقوش اسطوره‌ای تصاویری از انسان و حیوان را در تلفیقی توامان با هم به کار می‌برد. با توجه به عنوان این مجموعه ” سایه‌ی درون ” او در بیانیه‌ی خود به این نکته اشاره می‌کند، سایه که به تعبیر یونگ نیمه‌ی تاریک، وجه حیوانی و غیر اخلاقی و در عین حال خلاق و پرشور انسان است، با خطوط اکسپرسیو و تنوع رنگ‌های درخشان در قالب خود سایه و نیز حیوانات مختلف و نقش‌مایه‌های اسطوره‌ای جانوران افسانه‌ای نمود پیدا کرده است.”

نیلوفر قادری نژاد متولد خرداد ۱۳۳۶ در تهران است. او فارغ‌التحصیل  رشته‌ی نقاشی از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و ۳۰ سال سابقه‌ی تدریس طراحی و نقاشی در دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد هنر و معماری تهران و  آموزشگاه‌های دیگر  را در کارنمای خود ثبت کرده است.

نیلوفر قادری نژاد عضو با عضویت در انجمن نقاشان ایران، فعالیت در زمینه‌‌های متعدد هنرهای تجسمی از جمله نقاشی دیواری و تصویرسازی کتاب بیش از ۱۵۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی در کارنمای حرفه ای خود کسب کرده است.

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir