شناسه خبر : 22165 1398/10/21 13:56:26
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه 98/ فیلم

ناصر اویسی شاعری با تعلیق در نقاشی و شعر و خط

ناصر اویسی از پیشگامان هنر نوگرا در ایران است که کارهایش شناسنامه ایرانی دارد؛ردپای تصویر گری در آثار او پیوند درونی اش با نگارگری را نمایان می کند.

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: ناصر اویسی با استفاده از از موتیف های تصویری شرقی در ترکیب با خط فارسی و موتیف های نقاشی دوره قاجارو صفوی نقش هایی آشنا و خیال انگیز خلق می کند که مانند پلی میان هنر شرق و هنر غرب ، از یک سو سنت کهن نقاشان شرقی و ازسوی دیگر هنر مدرن غربی را به نمایش می گذارد. در این دوره از حراج اثری با عنوان " سوران را چه شد؟" با ابعاد 197 * 86  از او با قیمت اولیه 300- 200 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

اویسی این موهبت را داشته که با قریحه ای خلاق از آغاز کار هنری اش، راه و رسم ویژه ای یافته و در درازای زمان به کمال شیوه خویش همت گمارده و از عهده آنچه آرزو می کرده بر آمده است. او به تاریخ نگارگری ایران توجه کرد؛ به مینیاتورهای نسخه های نفیس صفوی تا نقاشی های زند و قاجار، به گچبری های سلجوقی و قاب و قدح های منقش نیشاپور و ری، به نقش برجسته ها، سفالینه ها، بافته های باستانی و دستکاری هنری فلزینه، به اشیای دست ساخت مردم که آرایشی هنری داشتند، به هر آنچه از گذشته به ما می رسید و میراثی در بردارنده ذوق و معرفت اقوام پارسی بود.

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir