شناسه خبر : 22229 1398/10/27 14:15:30
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه 1398 / فیلم

موسوی‌نیا، نقاش عجایب آشنای زندگی

نزار موسوی‌نیا نقاشی را با تکنیک خوب و قابل قبولی ارایه می‌کند اما چیزی که آثار وی بر تکنیک او می‌چربد فضاهای عجیب ولی آشنایی است که خلق می‌کند.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: آثار نزار موسوی نیا، ملغمه‌ای است از ترس و خیال. چه شخصیت‌هایی که در درون اثر ترسیده‌اند و چه مخاطبی که احتمالا در مواجهه با اثر خواهد ترسید. در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان " تعادل"  با  ابعاد 200*160 و با قیمت 30 – 40 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

نزار موسی‌نیا متولد 1358 در آبادان است. وی کارشناسی نقاشی، دانشگاه علم و صنعت – تهران و  کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد هنر و معماریتهران را در کارنامه خود به همراه حضور مداوم و همیشگی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.

آثار نزار موسوی نیا، ملغمه‌ای است از ترس و خیال. چه شخصیت‌هایی که در درون اثر ترسیده‌اند و چه مخاطبی که احتمالا در مواجهه با اثر خواهد ترسید.

نقاش مجموعه از انسان‌های حیوان‌نما و حیوان‌های آدم واری را ترسیم می‌کند که گویی بارها به دنیا آمده، رنج کشیده و در تنهایی مرده‌اند. به گفته موسوی نیا آثار او به شکلی مستقیم با تجربه زندگی شخصی وی از دوران کورکی تا به امروز در ارتباط‌ند. کودکی‌ای که با خروج از آبادان آغاز شده و پس از چندین مهاجرت اجباری بعد از سال‌ها با بازگشت به تهران پایان یافته است.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir