شناسه خبر : 24021 1399/07/28 10:44:31

بنکسی مسئولیت نقاشی دیواری ناتینگهام را بر عهده گرفت

بنکسی هنرمند مرموز خیابانی، عکسی از نقاشی دیواری در ناتینگهام را در اینستاگرام خود منتشر کرد و به گمانه‌زنی درباره خالق این اثر هنری پایان داد.

 نقاشی‌های دیواری در ناتینگهام  انگلستان یک دختر جوان را نشان می دهد که با لاستیک دوچرخه فرسوده درحال ورزش حلقه زدن است. در کنار این نقاشی یک دوچرخه واقعی که چرخ عقب آن جدا شده به یک میله آهنی رنجیر شده است. شخصی که سالن زیبایی را در کنار این اثر هنری اداره می کند، گفت دوچرخه همزمان با نقاشی دیواری، ظاهر شده است.

یک فروشنده مغازه محلی نیز گفته روز کشیده شدن این نقاشی دیواری یک ون با شیشه های سیاه روبروی این دیوار پارک کرد و  راننده وانمود کرده که ماشین او خراب شده است و حداقل برای دو ساعت آنجا بود.

بنکسی نام مستعار یک گرافیتی کار، فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است که آثار وی با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و بر روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند.

وی در آثارش اغلب به درد و اندوه مهاجران و آوارگان می پردازد. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها ظاهر شدند و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در جای جای انگلستان شروع به خودنمایی کرد. بنکسی امضای خودش را داشت به طوری که آثارش به راحتی از آثار سایر هنرمندان سبک گرافیتی قابل تشخیص و تمایز بودند. آثار این هنرمند بر دیوارهای بسیاری از شهرها نقش بسته و با هنر خیابانی‌اش بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی روز را به چالش می‌کشد و هدف اصلی او اعتراض است.

این نقاشی همچون دیگر آثار این هنرمند با اسپری سیاه و سفید نقاشی شده است و بنکسی با بهره گیری از عناصر واقعی در این مکان اثری باورپذیر را خلق کرده است که به عبارتی بر وجه اجتماعی و سیاسی اثر بازتاکید دارد.

این نقاشی مورد توجه عابران بسیاری قرار گرفته است و جمعیت بسیاری از نقاط مختلف برای تماشای این اثر به این منطقه می آیند تا با آن عکس سلفی بگیرند. هرچند برخی از افراد در صدد تخریب این آثر هستند.

شورای شهر ناتینگهام برای محافظت از این نقاشی یک پوشش پلاستیکی موقت روی کار گذاشته است که متاسفانه در این مدت کوتاه بر روی این اثر تخریب هایی صورت گرفت که در نهایت با توجه به محافظ ماهیت اثر لطمه‌ای ندید.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir