شناسه خبر : 28503 1400/09/10 20:49:09
به بهانه نمایشگاه مسعود کیمیایی در گالری گلستان؛

حضور ناموفق اهالی سینما در حوزه تجسمی؛ این بار مسعود کیمیایی

در چند دهه اخیر مخاطبان بارها شاهد حضور سینماگران در حوزه عکاسی، نقاشی و دیگر شاخه‌های تجسمی بوده‌اند.

به گزارش تجسمی آنلاین، شروین‌کندری: فاجعه‌ای دیگر در دنیای تجسمی، اینبار توسط مسعود‌کیمیایی یکی دیگر از هنرمندان سینما پیش‌می‌رود. 

در ۵ آذر ۱۴۰۰ جامعه تجسمی با فاجعه‌ایی دیگر بعد از آثار تهمینه‌میلانی مواجه شد و نگاه منتقدین هنر را به خود جلب کرد تا اندازه‌ایی هم خشم مخاطبان نقاشی و نقاشان دیگر را برانگیخت.

نمایشگاه نقاشی‌های مسعودکیمیایی در گالری گلستان با نقدهای بسیاری همراه است‌که زیر ساخت اصلی و کارشناس هنری حتی مدیریت گالری گلستان خانم لیلی گلستان را زیر سوال می‌برد. در اتفاق پیش‌رو که اصلا بویی از هنر نبرده‌است مخاطب با ایده ها و روش اجرایی هنرمندان پیشین مثل ایده چاقو مرتضی ممیز و کمدی های موجود در آثار هوشنگ پزشک‌نیا در سطح اجرایی بسیار ضعیف روبرو می‌شود. 

کیمیایی
 

در واقع پیش بردن این مجموعه با دانش ضعیف چالش‌های بصری بسیاری پیش می‌آورد، از جمله این چالش‌ها می‌توان به ناهمگون بودن در روش اجرا که آثار را به سمت و سوی هجو نمایی کشانده‌است اشاره‌کرد. 

نمی‌توان از نحوه قیمت گذاری نمایشگاه پیش رو چشم پوشی کرد، آنچه در این مجموعه سوال برانگیز است حضور ۲۱ اثر با شروع قیمت از ۹۰ میلیون تومان تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان است به اضافه‌ی فروش کاتالوگ آثار به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان که با توجه به گفته‌های خود آقای کیمیایی  : " من هرگز تن به انتشار کاری که احساس کنم پایین‌تر از حد فیلمسازی‌ام، یا به شکلی به آن ممکن است لطمه بزند، نمی‌دهم" ، همچنین از آنجایی که آقای کیمیایی نقاش نیستند  این نحوه قیمت‌گذاری سابقه‌ی گالری مذکور را به چالش می‌کشاند و تاثیر مثبتی در رزمه‌ی سینمایی ایشان ندارد.

کیمیایی
 

این اولین باری نیست که سینماگران بدون دانش و مهارت پا در عرصه هنرهای تجسمی می‌گذارند و هربار هم بواسطه‌ی اسم خود آثار و امضایشان بر روی کاتالوگ‌های رنگی را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش رسانده‌اند. پیشتر بازیگرانی چون رضا کیانیان و هدیه تهرانی در عرصه تجسمی با فروش بالای آثار خود در عکاسی سر و صدا کردند و بعد خانم تهمینه میلانی در نمایشگاه نقاشی از ابتدای کار تا قیمت آثار هنر نقاشی را به سخره گرفت. امروز نیز بار دیگر شاهد تکرار فاجعه‌ایی بصری در گالری گلستان جامعه تجسمی را نشانه گرفته‌است.

با توجه به شواهد پیشرو در جامعه تجسمی معاصر گویی نام و پیشینه‌ی هنرمند مهمتر از آثار او است و این اشکال بزرگ از سوی گالری‌داران خواهد بود که با کوتاهی کارشناسان خود و روابط از پیش تعیین شده مثل گفته‌ی خانم گلستان  در خبرآنلاین که بر این عقیده هستند که " برای مسعود هروقت بخواهد، درکمال پارتی بازی نمایشگاه می گذارم همچین فرصت‌هایی را ایجاد می‌کنند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir