شناسه خبر : 29572 1400/10/05 13:28:59

حراج اثر ناتمام مجسمه‌ساز مشهور

یکی از مجسمه‌هایی که توسط «اگوست رودن»‌ مجسمه‌ساز نامدار خلق شده است در یک حراجی به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین و به نقل از نیویورک‌تایمز، مجسمه برنزی مادری که فرزند در حال مرگش را در آغوش گرفته است و توسط «اگوست رودن‌»‌ مجسمه‌ساز نامدار فرانسوی و خالق «اندیشه‌گر» خلق شده است، در بیست و دوم فوریه راهی حراجی «فری‌من»‌ می‌شود. این مجسمه حدود نیم قرن در یک گورستان واقع در «ویرجینیا»‌ بر روی یک سکو قرار داشته است.

نوادگان «الیزابت مریل»‌، زن سوگواری که توسط «رودن» به تصویر کشیده شده است، این مجسمه را برای جلوگیری از ربوده شدن از گورستان برداشته‌اند. با اینکه در برخی از گورستان‌ها نوادگان اجازه دارند نشان‌های مربوط به اجدادشان را حذف کنند اما کارشناسان حذف مجسمه «رودن»‌ را امری عادی تلقی نکردند و این مسئله را یادآور شدند که بسیاری از مجسمه‌های مهم پس از گورستان از اماکن عمومی سر درمی‌آورند و در مجموعه‌های خصوصی نگهداری نمی‌شوند.

نوادگان مالک این مجسمه معتقدند با توجه به مشهور شدن این مجسمه احتمال به سرقت رفتن آن افزایش یافته است.

«الیزابت مریل»‌ در سال ۱۹۲۸ و در سن ۷۴ سالگی درگذشت. او در سال ۱۸۸۷،‌ چند هفته بعد از مرگ ناگهانی همسرش،‌ صاحب دختری به نام «سالی» شد. او در سال ۱۸۹۱ پسرش و در سال ۱۹۰۴ دخترش «سالی»‌ را به علت بیماری از دست داد. «مریل» در سال ۱۹۰۸ سفارش ساخت مجسمه یادبودی را به «رودن»‌ داد. این مجسمه که در طول سال‌ها با عناوین مختلفی همچون «مادر و دختر درحال مرگ» شناخته شده است،‌ وقتی «رودن»‌ در سال ۱۹۱۷ درگذشت ناتمام باقی ماند. پیچ و خم‌های طبیعی روی سنگ دو شخصیت داخل مجسمه را دربرگرفته و تصویری را ایجاد کرده که گویی این دو یکدیگر را در دریای طوفان‌زده در آغوش گرفته‌اند.

«لو بلی»‌ که کارشناس آثار «رودن»‌ است می‌گوید با تصمیم خانواده «مریل» مخالف است. او همچنین به این موضوع اشاره کرده که بازار جهانی برای خرید مجسمه گورستان محدود است و در برخی از فرهنگ‌ها تمایلی برای خرید آن وجود ندارد.

«لو بلی»‌ همچنین بیان کرد تقریبا تمامی مجسمه‌های واقع در گورستان‌های اروپا که توسط «رودن»‌ ساخته‌شده‌اند به عنوان هنر عمومی نگهداری شده‌اند. انتظار می‌رود این مجسمه «رودن» به قیمت ۲۵۰هزار الی ۴۰۰هزار دلار فروخته شود.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir