شناسه خبر : 31659 1400/12/03 12:33:15

درگذشت هنرمندی که با پلاستیک هنر آفرید

دووین ولنتاین، مجسمه‌ساز مطرح آمریکایی که از بنیان‌گذاران استفاده از پلاستیک برای خلق آثار هنری بود، در سن 86 سالگی درگذشت.

به گزارش تجسمی آنلاین از مجله آرت نیوز، دووین ولنتاین (De Wain Valentine) که از پیروان جنبش نور و فضا و از جمله نخستین هنرمندانی بود که از پلاستیک به عنوان ابزاری برای خلق آثار هنری استفاده کرد، بر اثر بیماری از دنیا رفت.

ولنتاین یکی از اعضای گروه هنرمندان کالیفرنیای جنوبی بود که در دهه 1960 میلادی از ابزارهای صنعتی برای اهداف متعالی و مینیمال استفاده می‌کردند. هدف رسمی این مجسمه ساز آمریکایی این بود که با استفاده از پلاستیک انواع جدیدی از ادراک بصری را در مخاطب برانگیزد.

درگذشت هنرمندی که با پلاستیک هنر آفرید

ولنتاین بیشتر به خلق مجسمه‌هایی از جنس شیشه‌ نیمه شفاف، فایبرگلاس و رزین پلی استر شناخته می‌شود که سطوح صاف داشتند تا شبیه به اشیاء ماشینی به نظر برسند. این هنرمند مینیمالیست یکی از پیشگامان ساخت مجسمه‌هایی بود که نور و فضای پیرامون خود را منعکس کرده و می‌شکستند.

درگذشت هنرمندی که با پلاستیک هنر آفرید

درگذشت هنرمندی که با پلاستیک هنر آفرید

موزه هنر مدرن منهتن، موزه هنر دنور، موزه هنر دانشگاه دولتی لوییزیانا و موزه هنر سن دیگو از جمله موزه‌هایی هستند که آثار ولنتاین را در مجموعه دارند.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir