شناسه خبر : 31740 1401/01/25 14:51:27

سی و شش اتفاق هنری در هفته پیش رو

گالریهای پایتخت درهفته پیش رو از سی و شش اتفاق هنری میزبانی خواهند کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین، گالری‌های پایتخت فردا (جمعه ۲۶ فروردین) میزبان چندین نمایشگاه خواهد بود و بعضی از گالری‌ها همچنان میزبان نمایشگاه‌هایی از سال گذشته هستند و فرصت دیدن آثار آنها مهیاست. 


**«آکواریوس» در نگر

نمایشگاه آکواریوس با آثاری از حسن مهربانی از ۱۹ تا ۳۰ فروردین به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول میزبان علاقه‌مندان است.

**«شصت روز از ۳۶۵» در ثالث

نمایشگاه گروهی شصت روز از ۳۶۵ آثاری از ابوحمید اسدی، ابراهیم برفرازی، فاطمه حق‌دار، فرامرز خانی، عباس خنجر، مهدی راحمی، رضی رضوی و محمد صابری از ۱۹ تا ۳۰ فروردین از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

**«سایکوـ‌ سوماتیک» در گالری اعتماد یک

نمایشگاه سایکوـ‌ سوماتیک آثار الناز فرج‌اللهی ۲۶ فروردین در گالری اعتماد یک افتتاح می‌شود و تا ۱۱ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در این گالری به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن‌بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست.

**«نقطه عطف» در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی مجسمه با آثاری از هنرجویان محمد مردی با عنوان نقطه عطف ۲۶ فروردین تا ۱۳ اردیبهشت به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان است.

**نقاشی‌های مهدی حسینی در هور

نمایشگاه انفرادی نقاشی از آثار مهدی حسینی ۲۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

**«بلوک ۴۸» در گالری والی

نمایشگاه انفرادی چیدمان بلوک ۴۸ آثار هدیه خانعلی از ۲۶ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

**«آهستگی» در ۰۰۹۸۲۱

آرتیست بوک‌های کوروش ادیم در نمایشگاهی با عنوان آهستگی با گردآوری سعید مزینانی از ۲۶ فروردین تا ششم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری
 

**«هارلو» در ایوان

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار مجید گوران با عنوان هارلو ۲۶ فروردین در گالری ایوان افتتاح می‌شود و تا نهم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در این گالری به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپاست.

گالری
 

**«آخ‌های انسانی» در دنا

نمایشگاه انفرادی طراحی از آثار فرشید پارسی‌کیا با عنوان آخ‌های انسانی از ۲۶ فروردین تا نهم اردیبهشت به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ برپاست.

**«مجسمانه» در عصر

نقاشی‌های زهره حاتمی‌پور در نمایشگاهی با عنوان مجسمانه از ۲۶ فروردین تا پنجم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ به نمایش گذاشته می‌شود.

**«نهان» در نگارخانه احسان

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان نهان از ۲۶ تا ۳۱ فروردین از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

**«خواستن و خاستن» در گالری ژاله

نمایشگاه انفرادی نقاشی مینا دیده‌بان با عنوان خواستن و خاستن از ۲۶ فروردین تا پنجم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

**«اسید نیتریک» در اِو

نمایشگاه انفرادی آثار محمد سلامت‌زاده با عنوان اسید نیتریک از ۲۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان‌زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول میزبان علاقه‌مندان است.

**«انعکاس» در ملک

نمایشگاه انفرادی از آثار هلنا فون‌شل با عنوان انعکاس از ۲۶ فروردین تا دوم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله ملک به نشانی خیابان انقلاب، نرسیده به میدان فردوسی، بین فرصت و آذرنوش، پلاک ۵۵۱، طبقه همکف میزبان علاقه‌مندان است.

**آثار مژگان رزاقی در صوفی

نمایشگاه انفرادی آثار مژگان رزاقی از ۲۶ فروردین تا دوم اردیبهشت به جز جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ویلا صوفی به نشانی زعفرانیه، خیابان فلاحی، بالاتر از پیش کوه، پلاک ۳۷ برپاست.

**نمایشگاه «پنج گنج»

نمایشگاه گروهی پنج گنج به روایت موزه هنرهای معاصر تهران همسو با سایر رویدادهای نکوداشت حکیم نظامی و با تکیه بر هنر معاصر ایران و خوانشی از پنج کتاب ارزشمند حکیم نامدار ایرانی ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ افتتاح شد و تا ۱۸ اردیبهشت امسال همه روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله برپاست.

**«معلم بد» در دلگش

نمایشگاه انفرادی معلم بد از آثار شباهنگ طیاری از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ در گالری دلگشا برپا شده است و تا ۱۶ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۱۹ به جز روزهای شنبه و دوشنبه در این گالری به نشانی خیابان مفتح جنوبی، خیابان سمیه، نبش رامسر، پلاک ۶۳ میزبان علاقه‌مندان است.

**«آثار اخیر در دوران قرنطینه» در +٢

آثار اخیر در دوران قرنطینه، نمایشگاهی از آثار فریدون آو از ۱۹ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست. همچنین این نمایشگاه از ۱۹ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت به جز روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ میزبان علاقه‌مندان است.

**نمایش آثار ۱۴ هنرمند در گالری هما

نمایشگاه گروهی چهارده هنرمند از سده چهاردهم، با آثاری از مسعود اصلانی، هایده ایازی، صادق بریرانی، لیلا پازوکی، نجمه پاشایی، ایرج تهرانی، امیر خجسته، افشان دانشور، علی رازقندی، بیژن صفاری، شقایق عربی، مجید فعال، داوود کاظمی و ملکه نائینی که توسط فریدون آو گردآوری شده از ۱۸ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک برپاست.

**«هنر انقلاب» در فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه هنر انقلاب همزمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی(۲۰ تا ۲۷ فروردین) با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد فرهنگی روایت فتح و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر در گالری فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و تا ۳۰ فروردین در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به نشانی خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه، ۵۰ اثر از پوسترهای دوران انقلاب، ۱۸ اثر نقاشی، ۲۱ اثر عکس، ۳۰ اثر پوستر با موضوع هفته هنر انقلاب اسلامی برگرفته از نوشته‌های شهیدمرتضی آوینی به همراه سه عکس در ابعاد بزرگ از میشل ستبون عکاس فرانسوی از حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شده است.

**نمایش «خلق مداوم»

نمایشگاه خلق مداوم با آثاری از مریم فرشاد از ۱۹ فروردین تا دوم اردیبهشت به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج برپاست.

**«۱۴۰۱» در گالری هدایت

نمایشگاه گروهی ۱۴۰۱ با آثار هنرمندانی همچون محمد احصایی، فریده لاشایی، بهمن محصص، مهدی نبوی، رضا درخشانی، منیر فرمانفرمائیان، جلال شباهنگی، بهرام دبیری، عباس کیارستمی و پروانه اعتمادی از ۱۹ فروردین تا دوم اردیبهشت به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری هدایت به نشانی خیابان استاد نجات‌الهی، کوچه ششم، پلاک۱۵ برپاست.

گالری
 

**آثار حسین والامنش در دیدار

نمایشگاه انفرادی از آثار حسین والامنش از ششم اسفند ۱۴۰۰ تا ششم اردیبهشت ۱۴۰۱ به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری دیدار به نشانی خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ میزبان علاقه‌مندان است.

**«اراده‌ معطوف به قدرت» در ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی از آثار ایلیا تهمتنی با عنوان اراده‌ معطوف به قدرت از پنجم فروردین تا پنجم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در فضای کافه گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، رو به روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برپاست.

**یازدهمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران

یازدهمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر با مشارکت ۱۱۸هنرمند و نمایش ۲۷۰ اثر تجسمی در قالب نقاشی، نقاشی خط، طراحی، مجسمه، چاپ دستی و دیجیتال آرت با نگاه‌های مدرن و معاصر ۲۰ اسفند۱۴۰۰ در نگارخانه لاله افتتاح شد.

گالری
 

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۳۰ فروردین امسال از ساعت ۹ تا ۱۳-۱۴ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

**«گفتگو با دیگری» در گالری اُ

نمایشگاه گروهی گفتگو با دیگری با آثاری از ام اسمارت، دنیا حسینی‌وند عالی‌پور، ایمان رضایی، مهداد علیزاده و پگاه کشمیرشکن با گردآوری علی نصیر از ۱۹ تا ۳۰ فروردین به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان شاهین خدری، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست.

**«جایزه محمد سیاه قلم»

نمایشگاه گروهی جایزه محمد سیاه قلم از ۱۹ تا ۳۱ فروردین به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست.


**«کاشی‌نگاره» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه کاشی‌نگاره تابلو کاشی‌های دوران قاجار، صفوی و مدرن ار آثار شهلا کَساری از ۱۹ تا ۲۹ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری‌های پاییز و استاد نامی خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر برپاست.

گالری
 

**«عذر طاوس» در کندوان

نمایشگاه انفرادی چیدمان از آثار حمید شمس با گردآوری ماری کانت با عنوان عذر طاوس از ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین امسال از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در ساختمان کندوان به نشانی خیابان حافظ، خیابان غزالی، پلاک ۱۷ برپاست.

**«بازنگری» در ریشه ۲۹

نمایشگاه گروهی بازنگری، آثاری از بنفشه احمدزاده، محسن رافعی، مژگان ملاحسینی، محمدرضا پورکمالی، سهند حسامیان، مهدی رنگچی، محمود محرومی، علی خطایی با گردآوری نگار نادری‌پور از ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، روبه روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برپاست.

**«مقاومت واپسگرا» در بنیاد یاسی

نمایشگاه گروهی چیدمان با عنوان مقاومت واپسگرا که توسط لئو گای دنارسی گردآوری شده از ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ تا ۲۹ فروردین امسال به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در بنیاد یاسی به نشانی سعادت‌آباد، خیابان اوین، بعد از چهارراه فراز، کوچه پیربسطامی، بن‌بست پویا، پلاک ۲ برپاست.

**«شهر رمضان» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

نمایشگاه خوشنویسی با مضامین قرآنی با عنوان شهر رمضان شامل ۶۵ اثر متعلق به گنجینه موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به مناسبت ماه مبارک رمضان به نمایش گذاشته شده است. عمده این آثار به قلم استاد علی شیرازی نوشته شده که همگی شامل آیات قرآن کریم است. همزمان با این رویداد، ۲ نمایشگاه با عنوان علی قرآن ناطق آثار معرق و خاتم استاد مرتضی آتش‌پنجه و نمایشگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای بهار خیالی‌نگاری نیز در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپاست.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند در ماه مبارک رمضان غیر از روزهای تعطیل، از ساعت ۹ تا ۲۴ به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میرداماد، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

**نمایش آثار هنری بسم الله و اسماء الحسنی

۲۰ اثر هنری نقاشیخط بسم الله و اسماء الحسنی به همت جمعی از دانشجویان رشته گرافیک و به سرپرستی استاد اسحق حنیفه با عنوان نورنگار به مناسبت ماه مبارک رمضان تا ۱۶ اردیبهشت هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ در خانه فرهنگ امام علی(ع) به نشانی میدان جانبازان، بلوار الغدیر، میدان شهدای شمس‌آباد، خیابان شهید نامداری برپاست.

**«آیات روشن» در نگارخانه گلستان

نمایشگاه خوشنویسی آیات روشن با حضور جمعی از اساتید فوق ممتاز هنر خوشنویسی با موضوع آیات قرآنی، فرمایشات، احادیث و روایات در باب حضرت علی(ع) از ۲۶ فروردین تا هشتم اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان برگزار می‌شود.

آثار هنرمندانی همچون لیلا امیری، مهدی اسماعیلی، محمد ارزگانی، مرتضی آتش‌پنجه، حسین احسنت، نوشین امام جمعه، مهدی برقی، شکرالله برومند، پیام بهی، هوشنگ تواضعی، بهروز خشکرودیان، کاظم خراسانی، سعید زلفعلی، رحیم سلوتی، عزیزالله گلکارزاده و خسرو شیرچی در این نمایشگاه ارائه شده است.

**آثار ۲۳ استاد خوشنویس در «نقش خیال»

مجموعه‌ای از آثار شاخص خوشنویسی کلاسیک ۲۳ استاد خوشنویس معاصر ایران از جمله محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، جواد بختیاری، کاوه تیموری، صداقت جباری، فرشته حسینی، بهرام حنفی، محمد حیدری، الهه خاتمی، علی‌اکبر رضوانی، رضا رینه‌ای، راضیه سپهر و یدالله کابلی با موضوع بسم الله، آیات شریف قرآن کریم و اسما متبرکه به مناسبت ماه مبارک رمضان از ۲۶ فروردین تا نهم اردیبهشت به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ۲۷ میزبان علاقمندان است.

گالری
 

**«خواستن و خاستن» در گالری ژاله

مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی مینا دیده‌بان با عنوان خواستن و خاستن ۲۶ فروردین در گالری ژاله به نمایش گذاشته می‌شود و تا پنجم اردیبهشت هر روز به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در این گالری به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir