شناسه خبر : 31810 1401/03/21 08:46:13

انتشار فراخوان دومین مسابقه عکاسی «کاف»

فراخوان دومین دوره مسابقه «کاف» با هدف حمایت از جوانان، نگاه‌های نو و خلاق در عرصه هنر عکاسی در بخش‌های مستند اجتماعی، خیابانی و خلاقانه منتشر شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، نخستین دوره مسابقه عکاسی کاف سال گذشته به یاد کاظم اخوان علاف عکاس ایرانی که ۱۴ تیر ماه ۱۳۶۱ در لبنان ربوده شد و تاکنون هیچ اثری از وی مشاهده نشده است، برگزار شد. اخوان متولد ۱۳۳۸ در مشهد، خبرنگار و عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بود. وی یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است.

مسابقه عکاسی کاف با هدف حمایت از جوانان و نگاه‌های نو و خلاق در عرصه هنر عکاسی ایران و با ایجاد فضایی رقابتی در جهت افزایش انگیزه و شور و شوق در جوانان برگزار می‌شود. این مسابقه، بدون وابستگی به هیچ گونه سازمان، نهاد و ارگانی و صرفاً با حمایت هنرمندان و هنردوستان، با ایده‌ای جدید در قالب و مدلی متفاوت، برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

دومین دوره مسابقه عکاسی کاف در سه بخش عکاسی مستند اجتماعی، عکاسی خیابانی و عکاسی خلاقانه برگزار می‌شود که تمامی عکاسان می‌توانند با موضوع آزاد در هر سه بخش رقابتی شرکت کنند و بهترین آثار خود را برای مسابقه ارسال کنند.

پس از بررسی آثار دریافتی از لحاظ قوانین و مقررات دبیرخانه و انجام داوری در مرحله اول توسط هیئت انتخاب، در هر یک از سه بخش مسابقه ۳۲ عکس برای ادامه رقابت در مرحله دوم انتخاب می‌شود که در مرحله دوم عکس‌های راه‌یافته به صورت رقابتی در سه دور مجزا داوری می‌شوند که هر عکس در هر دور داوری از داوران امتیازی بین صفر تا ۱۰ دریافت می‌کند و در پایانِ سه دور داوری و جمع امتیازات، نتایج اعلام می‌شود.

در پایان عکس‌هایی که بیشترین امتیاز را در هر بخش کسب کرده‌اند به عنوان برندگان نهایی مسابقه اعلام خواهند شد.

قوانین و مقررات

- شرکت در این مسابقه برای تمامی عکاسان و علاقه‌مندان، آزاد است.

- تمامی عکاسان می‌توانند در هر سه بخش این مسابقه اعم از عکاسی مستند اجتماعی، عکاسی خیابانی و عکاسی خلاقانه شرکت کنند، همچنین موضوع آزاد بوده اما اولویت با نگاه‌های نو و خلاق است.

- محدودیتی در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد اما هر عکاس در هر بخش فقط یک عکس را می‌تواند به صورت رایگان ارسال کند (مجموعا سه عکس) و به ازای هر عکس اضافی مبلغ ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود؛ در جهت حمایت از جوانان، کسانی که در رده سنی زیر ۲۵ سال هستند می‌توانند در هر بخش ۲ عکس را به صورت رایگان ارسال کنند.

- در بخش مستند اجتماعی ویرایش عکس‌ها صرفا در حد تنظیم نور، رنگ و کراپ مجاز است.

- در بخش عکاسی خلاقانه هر گونه ویرایش در عکس مجاز است و در عکس‌های فوتومونتاژ باید تمامی اجزای اضافه شده و ترکیب شده در عکس، توسط خود عکاس ثبت شده باشد.

- حجم عکس‌های ارسالی برای شرکت در مسابقه حداکثر تا ۳ مگابایت و با فرمت JPEG/JPG باشد. (پیشنهاد می‌شود ضلع بزرگ عکس ۲۰۰۰ پیکسل قرار داده شود)

 

انتشار فراخوان دومین مسابقه عکاسی «کاف»

 

- دبیرخانه‌ هیچ‌گونه محدودیتی برای ابزار عکاسی (انواع دوربین‌های عکاسی، موبایل و...) قائل نیست؛ اما کیفیت اثر باید مطلوب باشد.

- برگزارکننده مسابقه مجاز به استفاده و انتشار عکس‌ها با ذکر نام عکاس است.

- از نظر برگزارکننده، ارسال کننده آثار به عنوان صاحب آثار شناخته می‌شود و مسئولیت هر گونه مسائل حقوقی و اخلاقی ناشی از این امر به عهده فرستنده آثار است.

- درج هر گونه امضا، قاب، واترمارک، تاریخ، نشان‌واره و... روی فایل عکس، منجر به حذف اثر از مسابقه خواهد شد.

- مشارکت و ارسال آثار به‌ منزله پذیرش تمامی مقررات و قوانین این مسابقه است.

- تصمیم‌گیری درباره مسائل پیش‌بینی‌نشده به‌عهده دبیرخانه‏ است.

داوران

هیئت انتخاب در مرحله اول متشکل از زهره لک، بابک کنعانی و امیرحسین یوسفی کیساری است.

- داوران بخش عکاسی مستند اجتماعی در مرحله نهایی؛ سیف‌الله صمدیان، مریم نعمت‌اللهی، Dar Yasin ، F.Dilek Uyar ، MÜRSEL YAĞCIOĞLU و Leyla Emektar هستند.

- داوران بخش عکاسی خیابانی در مرحله نهایی؛ ناصر بیات، بابک کنعانی، Craig whitehead، Melissa o'shaughnessy، Tavepong pratoomwong و Julie Hrudova هستند.

- داوران بخش عکاسی خلاقانه در مرحله نهایی؛ ناصر بیات، مریم نعمت‌اللهی، José Ruiz González، Leyla Emektar، Tavepong pratoomwong و MÜRSEL YAĞCIOĞLU هستند.

مهلت ارسال آثار

علاقه‌مندان برای شرکت در دومین مسابقه عکاسی کاف می‌توانند تا ۲۵ مرداد امسال با مراجعه به نشانی kaafphoto.ir نسبت به مطالعه فراخوان و تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.

اعلام راه‌یافتگان به مرحله دوم ۳۰ شهریور و اعلام برندگان نهایی مسابقه ۳۰ مهر امسال خواهد بود.

جوایز

مجموعاً ۹ میلیون تومان جایزه نقدی، سه نشان ویژه کاف و ۹ دیپلم افتخار به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

به نفرات اول در هر سه بخش عکاسی خیابانی، مستند اجتماعی و خلاقانه به صورت جداگانه مبلغ ۳ میلیون تومان، نشان ویژه کاف و دیپلم افتخار اهدا می‌شود و به نفرات دوم و سوم هر سه بخش مسابقه نیز دیپلم افتخار اهدا خواهد شد

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir