شناسه خبر : 31865 1401/05/08 12:46:40

سخنرانی سیف و مازیار در هفته اول زیباشناسی حماسه

هادی سیف و امیر مازیار در هفته اول زیباشناسی حماسه در موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی خواهند کرد.

به گزارش تجسمی‌آنلاین و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران،، موزه هنرهای معاصر تهران ، هم زمان با محرم حسینی ، از فردا میزبان سلسله نشست « زیبایی شناسی حماسه » می شود و طی آن نگاه هنرمندان به واقعه کربلا با نمایش برخی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بررسی و تحلیل خواهد شد.

 این نشست‌های تخصصی از یکشنبه نهم مرداد ماه همزمان با دوم محرم ساعت ۱۵ در کتابخانه موزه هنرهای معاصر تهران آغاز می شود و تا اربعین ادامه خواهد داشت.


هفته نخست این نشست ها به نقاشی قهوه خانه‌ای ( خیالی نگاری ) اختصاص دارد که در روز نخست ،یکشنبه نهم مرداد هادی سیف ، دانش آموخته دانشگاه استراسبورگ و دانشگاه اصفهان،نویسنده ،فلیم‌نامه نویس ،پژوهشگر هنرهای سنتی ایران و پژوهشگر نقاشی قهوه‌خانه (خیالی نگاری) با عنوان شمایل نگاری سخنرانی می کند.

روز سه شنبه یازدهم مرداد امیر مازیار کارشناس ارشد فلسفه غرب دانشگاه تهران و دارای دکترای فلسفه هنر از دانشگاه علامه طباطبایی ،دانشیار و مدرس دانشگاه هنر ، پژوهشگر، نویسنده و مترجم با عنوان" نقاشی قهوه‌خانه ( خیالی نگاری – شمایل نگاری )" با عنوان پرده های درویشی سخنرانی می کند.

دبیر علمی این سلسله نشست، روزبه سلطان محمدی و دبیر اجرایی احسان برزین هستند و جلسات به صورت حضوری و پخش زنده از اینستاگرام موزه هنرهای معاصر تهران در دسترس مخاطبان است.
این برنامه پژوهش محور تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و هر بار با نمایش اثاری از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و حضور هنرمندان و پژوهشگران هنری، آثار عاشورایی و مذهبی از منظرهای گوناگون بررسی و تحلیل خواهد شد و در پایان هر نشست جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir