شناسه خبر : 31874 1401/05/19 07:18:33

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج

باغ‌های کوچک سرسبز، باغچه‌های سبزیجات، رقص نور آفتاب در میان شاخه‎‌های درخت، پارچه شطرنجی قرمز رنگی که برای پیک‌نیک روی چمن پهن شده، میوه، سبزیجات و صدای پرندگان همگی عناصر تشکیل‌دهنده یک روز بی‌نقص تابستانی هستند. هنرمندان بسیاری نیز برای خلق تابلوهای نقاشی از این فضای لذت بخش الهام گرفته‌اند.

به گزارش تجسمی آنلاین، در یکی از تابستان‌های دوست‌داشتنی که روزها با صبح‌های آرام و معتدل آغاز می‌شد، خانواده «سارجنت» آپارتمانی را در جنوب فرانسه اجاره کردند تا از این فرصت استفاده کنند. در همان روزها بود که «جان سینگر سارجنت» (۱۹۲۵ ـ۱۸۵۶) هنرمند آمریکایی خواهرش «ویولت» را نقاشی کرد. او تابلو نقاشی را خلق کرد که خواهرش را حین میوه پوست کَندن و مطالعه در میز صبحانه به تصویر می‌کشد.

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج
«میز صبحانه»

«سارجنت» با الهام از هنرمندان امپرسیونیست فرانسوی بازی نور و سایه را در اثرش به تصویر کشید. در نتیجه ضربات قلموی سست، سبک او تداعی‌کننده نقاشی‌های «دگا» و «مانه» شدند. تابلو نقاشی «میز صبحانه» که مملو از ظروف سرامیکی، کریستالی و نقره‌های براق است، نگاه‌ها را مجذوب خود می‌کند و تصویر از یک آپارتمان فرانسوی اصیل را به نمایش می‌گذارد.

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج
«رزها»

«پیدر سورین کرویر» (۱۹۰۹ ـ ۱۸۵۱) نقاش دانمارکی است که در یکی از روزهای تابستانی کلبه‌ای را در «اسکاگن» دهکده‌ای واقع در شمال دانمارک اجاره کرد. او درنهایت تابلو نقاشی خلق کرد که همسرش «ماری» را به همراه سگشان در باغی مملو از بوته‌های رز سفید خلق کرد. درونمایه و نحوه به تصویر کشیدن نور در تابلو نقاشی «رزها» به آثار امپرسیونیست‌های فرانسوی همچون «کلود مونه» شباهت دارد.

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج
«پشت میز قهوه»

فرقی ندارد در کلبه تابستانه باشیم یا قهوه‌خانه، نوشیدن یک فنجان قهوه آرامش‌بخش است. با اینکه تابلو نقاشی «پشت میز قهوه» اثر «ادوارد مونک» (۱۸۶۳–۱۹۴۴) وضعیت روحی این هنرمند را نشان می‌دهد، روان بودن رنگ در این نقاشی گذر بی‌شتاب زمان و آرامش حاکم بر لحظه را می‌توان احساس کرد.

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج
«طبیعت بی‌جان با میوه»

تابستان فصل وفور میوه‌ها است. بسیاری از هنرمندان میوه‌های تابستانی را به عنوان موضوع نقاشی‌های طبیعت بی‌جان انتخاب کرده‌اند. «امیلی پریر»  (۱۹۳۰ ـ ۱۸۴۹) هنرمند آلمانی یکی از نقاشانی بود که به طور تخصصی تابلوهای نقاشی با موضوع طبیعت بی‌جان خلق می‌کرد. او برای خلق تابلو نقاشی «طبیعت بی‌جان با میوه» با چنان ظرافتی از رنگ‌های سرزنده و انعکاس نور استفاده کرده است که مخاطب دوست دارد دستش را وارد نقاشی کند و یکی از میوه‌ها را بردارد.

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج
«روزی برای جشن»

چرا روز تابستانی را با یک فنجان چای سپری نکنیم؟ «فنی بریت» (۱۸۶۱–۱۹۴۰) هنرمند سوئدی در تابلو نقاشی «روزی برای جشن» با دخترانش به ملاقات تابستان رفته است. او در این نقاشی دختران جوانش را در کنار میز باصفایی به تصویر کشیده است که با برگ و گل تزئین شده و بر روی آن فنجان‌های چای و پای میوه قرار دارد.

نقاشی‌هایی برای یک روز تابستانی دنج
«تابستان در تپه‌ها»

گشتی در طبیعت گزینه مناسبی برای سپری کردن یک روز تابستانی است. تماشای تابلو نقاشی «تابستان در تپه‌ها» اثر «ویلیام مریت چیس» (۱۸۴۹–۱۹۱۶) نقاش آمریکایی زبیایی طبیعت را یادآوری می‌کند.

 

منبع : ایسنا

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir