شناسه خبر : 32928 1401/06/18 14:26:10

میزبانی 70 اتفاق هنری در گالری های پایتخت

گالری‌های پایتخت در هفته سوم شهریورماه پذیرای 70 رویداد هنری خواهند بود.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه‌هایی همچون «مجمع الجزایر تنهایی»، «رنگین‌کمانی از دود سیاه»، «روایتی از بزرگان»، «حکایت سنگ»، «عبور لغزان» و «جادوی رنگ» هفته سوم شهریور در گالری‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

در نمایشگاه‌های پیش رو آثار هنرمندانی همچون فریدون آو، بهمن محصص، هانیبال الخاص، فریده لاشایی، پرویز کلانتری، گیزلا وارگا سینایی، یعقوب عمامه پیچ و فرح ابولقاسم به چشم می‌خورد. همچنین به مناسبت اربعین حسینی بعضی از مراکز فرهنگی و هنری و گالری‌های پایتخت میزبان نمایشگاه‌هایی به این مناسبت هستند.

**«نقش راستان» در کوشک باغ هنر

نمایشگاه نقش راستان شامل ۲۳ نقاشی از آثار حسن روح‌الامین و قدیمی‌ترین پرده‌های عاشورایی از عباس بلوکی‌فر و محمدرضا محمدحسینی به همت موسسه هاتف سحر و منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد به مناسبت اربعین حسینی ۲۰ شهریور تا پنجم مهر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در کوشک باغ هنر به نشانی بزرگراه حقانی، جنب باغ کتاب برگزار می‌شود. نقش راستان بزرگترین مجموعه آثار روح الامین است که تاکنون در یک نمایشگاه روی دیوار می‌رود.

**«محرم در قاب»

نمایشگاه گروهی عکس عاشورایی با عنوان محرم در قاب به همت باشگاه عکاسان طنین، ۱۸ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان شهیدفیاضی(فرشته)، خیابان بوسنی هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۳۰ افتتاح می‌شود و تا ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۷ ادامه دارد.

این نمایشگاه با ۳۰ اثر از ۲۰ عکاس؛ افسانه راست قلم، امیرحسین روزبهانی، حمید اسمعیلی، راحله اعتصامی، رضا کامران سامانی، سمیراسادات حسینی، ساناز سعیدی، طیبه محمد کرمی، علی خوانین، فاطمه محمدیان، فرزاد جمشیددانایی، فرشاد دباقی، ماریا سپهوند، مریم احسانیان، مینا محمدی قاهان، نگار نمازی، نگار نوروزی زمرد، نیما پیله وران، وحید درخشی و یوسف آب سالان با انتخاب بهزاد بهروزنیا با موضوع محرم و فرهنگ عاشورایی برپا می‌شود.

**«مهر خاوران»

نمایشگاه تصویرسازی مهر خاوران به مناسبت سالروز قیام خونین هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷، از ۱۶ تا ۲۴ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۰ اثر در ابعاد ۷۰*۵۰ با موضوع شرایط ایران در دوران ستم شاهی و قیام مردم به رهبری امام خمینی (ره) در آن سال‌های تاریخی است.

**«گنجینه ۱» در گالری اِلا

نمایشگاه گروهی آثار هنرمندان بنام ایران؛ فریدون آو، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، عبدالحمید پازکی، ژازه تباتبایی، محمود زنگنه، محمود سعدالدین، جلال شباهنگی، حسین قوللر آقاسی و فریده لاشایی، ۱۸ شهریور تا ۱۸ مهر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۶، افتتاحیه ساعت ۱۷ تا ۲۱) در گالری اِلا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ملت، نبش کوی طاهری، شماره ۲۷۰۱ (پاساژ جام جم)، طبقه دوم برپاست.

**«گلستان» در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی محمد رحیمی با عنوان گلستان، ۱۸ شهریور تا ۱۷ مهر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰) در گالری اعتماد یک به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ دایر است.

**«چاپ شده» و «۷۳۷۴۳۳» در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی چاپ با عنوان چاپ شده، با آثاری از فریدون آو، رضا بانگیز، بهمن محصص، حسین زنده‌رودی، لیلی متین دفتری، فرناز ربیعی‌جاه، مرجان سیدین، مسعود عربشاهی و فرشاد نکومنش، ۱۸ شهریور تا ۱۲ مهر به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برپاست.

همچنین نمایشگاه آثار نقاشی سینا رضائی با عنوان ۷۳۷۴۳۳، در گالری شیرین میزبان علاقه‌مندان به این هنر است. این نمایشگاه در سه نوبت؛ ۱۸ شهریور، ۲۵ شهریور و یکم مهر افتتاح می‌شود و تا ۱۲ مهر ادامه دارد.

‎‏‎**«واقعیت ناگوار یا از چیزهایی که نمی‌توان سخن گفت»

نمایشگاه انفرادی آثار نوگل مظلومی نقاش و طراح با عنوان واقعیت ناگوار یا از چیزهایی که نمی‌توان سخن گفت، ۱۸ شهریور تا ۱۵ مهر از ساعت ۱۱ تا ۱۹ (ساعت افتتاحیه ۱۶ تا ۲۱) در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست. در این نمایشگاه آخرین مجموعه از آثار مظلومی و یک چیدمان از او به نمایش درمی‌آید.

**«زیر کلاهخود» در این/جا

نمایشگاه انفرادی حجم، چیدمان از آثار گیزلا وارگا سینایی با عنوان زیر کلاهخود، ۱۸ شهریور تا هشتم مهر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹(جمعه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۲۰) در تالار این/جا به نشانی ﺧﯾﺎﺑﺎن کریمخان‌زند، خیابان میرزای‌ شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

**نمایش «مجمع الجزایر تنهایی»

نمایشگاه انفرادی حجم آثار سارا حسینی با گردآوری امیرعلی قاسمی با عنوان مجمع الجزایر تنهایی، ۱۸ شهریور تا هشتم مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۸ در پروژه‌های آران به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج دایر است.

**«یادداشت» در گالری کاما

نمایشگاه گروهی یاداشت با آثاری از فرح ابولقاسم، بهراد امین سلماسی، حجت امانی، فریدون امیدی، رضا بانگیز، محمد بزرگی، نامی پتگر، مهناز پسیخانی، صادق تبریزی، محمد ابراهیم جعفری، رضا حسینی، جمشید حقیقت شناس، مهرداد ختایی، بهزاد شیشه‌گران، یعقوب عمامه پیچ، کیوان عسگری، علی فرامرزی، نیلوفر قادری‌نژاد، شهرام کریمی، مارکو گرگوریان، عباس مشهدی‌زاده، علی ندایی، اکبر نیکانپور، احمد وکیلی، رضا هدایت، ۱۸ شهریور تا چهارم مهر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۱۹ (افتتاحیه از ساعت ۱۷ تا ۲۱) در گالری کاما به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم برپاست.

**«ابژه انتقالی» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی احمد شربتی با عنوان ابژه انتقالی، ۱۸ شهریور تا یکم مهر به جز شنبه‌ها (یکشنبه‌ها فقط با قرار قبلی) از ساعت ۱۲ تا ۱۹ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست.

**«چیزی به اسم شکست وجود ندارد» و «روایت خرکی»

نمایشگاه انفرادی چیدمان علی خاتم‌ساز با عنوان چیزی به اسم شکست وجود ندارد و نمایشگاه انفرادی امیرحسین علویجه با عنوان روایت خرکی، ۱۸ شهریور تا یکم مهر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۱) در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت دایر است.

**«مَغاک» در عصر

نمایشگاه آثار نقاشی مریم صفری با عنوان مَغاک، ۱۸ شهریور تا یکم مهر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری عصر به نشانی میرزای شیرازی شمالی، خیابان دلاویز، پلاک ۱۸ برپاست.

**نمایش آثار حسن حاضرمشار

نمایشگاه انفرادی آثار مرحوم حسن حاضرمشار هنرمند خودآموخته (نقاش و مجسمه‌ساز)، ۱۸ تا ۳۱ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در گالری آوت سایدر اینن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۱۱، زنگ ۲ برپاست.

**«در رزم زنده‌گی» در نگارخانه سهراب

نمایشگاه گروهی نقاشی و حجم در رزم زنده‌گی به کوشش یلدا جمالی با نمایش آثار لیلا بانکی، حوری بنام، بهار بینش، سمیه خدائی، پروانه رزاقی، پریسا رحمانی، آمنه رمضانی، بهاره روحبخش، مینا سبزی، شبنم شعبانی، لیلا شوقی، مرضیه صالحی، الهام فاطمی، رایکا میلانیان و گلشن یکتائیان، ۱۸ تا ۳۰ شهریور به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (افتتاحیه از ساعت ۱۷ تا ۲۰) در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲، طبقه پایین برپاست.

**نمایش «رنگین‌کمانی از دود سیاه»

نمایشگاه سفال‌های منصور اسکندری با عنوان رنگین‌کمانی از دود سیاه، ۱۸ تا ۳۰ شهریور هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۲ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۲) در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان‌زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ برپاست.

**«نسخ و نقش» در نگارخانه گویا

نمایشگاه گروهی آثار مرضیه ضرابی و مهرناز قربانپور با عنوان نسخ و نقش، ۱۸ تا ۳۰ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه گویا به نشانی کریمخان زند، روبه روی ایرانشهر، پلاک ۸۹ دایر است.

**«گلستان» در گلستان

نمایشگاه آثار توران فرهت با عنوان گلستان، ۱۸تا ۳۰ شهریور به جز پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست. این نمایشگاه شامل ۳۰ اثر نقاشی رنگ و روغن و میکس مدیا است که در سبک آبستره نقاشی شده‌اند.

**«روایتی از بزرگان» در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی روایتی از بزرگان، ۱۸ تا ۳۰ شهریور به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ برپاست.

**«تنها راه درک حیات یک چیز، دیدن مردن بخشی از آن است» و «ضدمنظره»

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار گلناز زیبنده‌خو با عنوان تنها راه درک حیات یک چیز، دیدن مردن بخشی از آن است، ۱۸ تا ۲۹ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی عکس پرستو ابن علی با عنوان ضدمنظره در طبقه دوم این مجموعه میزبان علاقه‌مندان است.

**«هیپوکسیا» در گالری مژده

نمایشگاه آثار نقاشی عظیم مرکبات‌چی با عنوان هیپوکسیا، ۱۸ تا ۲۹ شهریور به جز شنبه‌ها و روزهای تعطیل رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک برپاست.

**«حکایت سنگ» در گالری ساربان

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار رسول کاظمی با عنوان حکایت سنگ، ۱۸ تا ۲۸ شهریور به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری ساربان به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول برپاست.‎‏‎‏‎‏‎

**«لطفی؛ تقاطع مشاهیر۲» در گالری گویه

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان لطفی؛ تقاطع مشاهیر۲ با آثار هنرمندانی همچون علیرضا آستانه، سیدمحمد احصایی، عبدی اسبقی، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، بهمن بروجنی، صادق تبریزی، سهراب سپهری، جلال شباهنگی، سیامک عزمی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، اردشیر محصص، منوچهر معتبر، سیراک ملکونیان و آرمان یعقوب‌پور، ۱۸ شهریور ساعت ۱۶ در گالری گویه به نشانی میدان هفت‌تیر، خیابان لطفی، تقاطع مشاهیر، پلاک ۳۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۸ شهریور هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است.

**«سفر پیدایش» در گالری ژاله

نمایشگاه آثار نقاشی صفا امیرمقدم با عنوان سفر پیدایش، ۱۸ تا ۲۸ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۰ (روز افتتاحیه ساعت ۱۶ تا ۲۱) در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار برپاست.

**«چهره هنرمند، کشیده/ گرفته شده توسط خود او»، «نهست نخل» و «خاطرات کاغذی» در خانه هنرمندان

نمایشگاه چهره هنرمند، کشیده/ گرفته شده توسط خود او به کوشش معاونت هنری خانه هنرمندان ایران با محوریت آثار سلف‌پرتره یا خودنگاره هنرمندان از ۱۸ تا ۲۸ شهریور در گالری‌های پاییز،‌ زمستان، استاد ممیز و استاد میرمیران خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

نمایشگاه مجسمه‌های ایران قنواتی با عنوان نهست نخل که شامل ۲۱ اثر است، در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. آثار این نمایشگاه از ابتدای سال ۱۴۰۰ با استفاده از خمیر کاغذ خلق شده‌اند و ارتباط بین انسان و طبیعت را واکاوی می‌کنند.

همچنین نمایشگاه پوسترهای تئاتر و نمایش مازیار تهرانی با عنوان خاطرات کاغذی به همت سهراب حسینی در گالری بهار برپا می‌شود. این ۲ نمایشگاه روز جمعه (۱۸ شهریور) ساعت ۱۷ در خانه‌ هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر افتتاح می‌شود و تا ۲۸ شهریور (به جز روزهای شنبه) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

**«تجربه شهری» در گالری آرتیبیشن

نمایش گروهی تجربه شهری با آثاری از مصطفی قربانی، محمدحسین سعلبی فرد، مهدی مشایخی، حمید پیرایش مقدم، روژانو محمدزاده، رضا طالبی، سما رحمانی گرمارودی، مرضیه میرجعفری، احسان ارجمند، اعظم قزل سفلو و نوید ندائی از ۱۸ تا ۲۷ شهریور به صورت آنلاین در سایت گالری آرتیبیشن برگزار می‌شود. شهر در این رویداد به عنوان سوژه اصلی و عامل تجربه‌های منحصر به ماهیت شهری در نظر گرفته شده است.

**«شهر خیال» در نگارخانه شفق 

نمایشگاه گروهی شهر خیال آثار نقاشی کودکان و نوجوانان از جمله آدرینا مهربانی، آوا بیات، پارسا زاهدی، راستین خدادادی، رایان رشیدی، رامبد شهریارپور، روشنا ابراهیمی، سانیل رحیمیان، صبا جعفری سپهر، فربد سمیعی، مایا گودرزی، مهتا ابراهیمی و نیکی پاک‌منش، ۱۷ تا ۲۵ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده برپاست. آثار این نمایشگاه براساس خلاقیت ذهنی و ایجاد فضای کاملا شخصی در هنر است که به واسطه این هنرمندان کوچک و نوجوان صورت گرفته است.

**«آیینه درون» در برج آزادی

نمایشگاه گروهی نقاشی آیینه درون، به همت گروه هنری آفرید با حضور ۴۰ هنرمند نقاش از استان‌های مختلف کشور با ۴۲ اثر در سایزهای مختلف با سبک و تکنیک‌های مختلف نقاشی به سرپرستی پریسا میرحاج و با حضور استاد مجید اوشانی ۱۸ شهریور ساعت ۱۶ در تالار آیینه برج آزادی افتتاح می‌شود و تا ۲۴ شهریور همه روزه به جز شنبه از ساعت ۹ تا ۲۰ در این مجموعه برپاست. همچنین کارگاه هنری رنگ روغن هنرمند زهره اعتضادالسلطنه و هنرمند جوان ستاره شادبخت نیز  در روز افتتاحیه برگزار خواهد شد.

**«نفس‌های قلم» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه آثار نقاشی حسن آبکار با عنوان نفس‌های قلم، ۱۸ تا ۲۴ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۰ (افتتاحیه از ساعت ۱۷ تا ۱۹) در نگارخانه بهارک به نشانی ده‌ونک، خیابان شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک برپاست.

**نمایش «منهای صفر» در نگارخانه استاد فرشچیان

نمایشگاه نقاشی گروهی منهای صفر به همت موسسه فرهنگی هنری صبا و مدیریت هنری سیدعلیرضا عباچی، ۱۷ تا ۲۴ شهریور همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در نگارخانه استاد محمود فرشچیان این مجموعه به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، جنب سینما فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک ۱۲۵ میزبان علاقه‌مندان است.

منهای صفر شامل حدود ۶۵ اثر از ۲۷ هنرمند در قالب نقاشی است که در انواع گرایش‌ها از مدرن تا مفهومی و انتزاعی، نگاه هنرمندان جوان و پیشکسوت را به مفاهیم وجودی و هستی شناسانه از منظر نقاشی به نمایش می‌گذارد.

**«عبور لغزان» در گالری شلمان

نمایشگاه آثار نقاشی طناز پریشان‌زاده با عنوان عبور لغزان، ۱۸ تا ۲۳ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰:۳۰) در گالری شلمان به نشانی میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ برپاست.

**«ویرگو» در نقش‌جهان

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی سارا فرساد با عنوان ویرگو با گردآوری احسان شیرازی، ۱۸ تا ۲۳ شهریور به جز شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در نگارخانه نقش‌جهان به نشانی نیاوران، از میدان یاسر به سمت تجریش، کوچه همایون‌فر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان آیت‌الله محمودی، پلاک ۹ دایر است.

**«نهانی» در گالری ابتدا

نمایشگاه آثار نقاشی ندا قادری قمصری با عنوان نهانی با گردآوری پروین معراجی، ۱۸ تا ۲۳ شهریور به جز شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری ابتدا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ولیعصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

**«تا...نور»

نمایشگاه آثار نقاشی فرزانه فیروزی با عنوان تا...نور، ۱۸ تا ۲۳ شهریور به جز سه‌شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ (افتتاحیه ساعت ۱۶ تا ۱۹) در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبه روی فروشگاه اتکا و شهر کتاب، پلاک ۶۰۸، طبقه دوم، واحد پنج میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

**«مرثیه‌ای برای گل‌های ...» در طراحان آزاد

نمایشگاه گروهی مرثیه‌ای برای گل‌های ...، ۱۸ تا ۲۳ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک پنج برپاست.

**«نگرگاه» در گالری ژینوس

نمایشگاه آثار نقاشی فهیمه سلیم‌پور با عنوان نگرگاه با گردآوری لیلا زمانی، ۱۸ تا ۲۳ شهریور از ساعت ۱۵ تا ۱۸ (افتتاحیه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰) در گالری ژینوس به نشانی خیابان دکترحسین ‌فاطمی، ابتدای خیابان‌ ولیعصر، پلاک‌۲۱، طبقه اول دایر است.

**«جادوی رنگ» در آوای هنر

نمایشگاه گروهی آبرنگ هنرجویان استاد جبار نظری زنوز با عنوان جادوی رنگ، ۱۸ تا ۲۳ شهریور به جز سه‌شنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ (افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری آوای هنر به نشانی خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن‌بست پناهی، پلاک یک برپاست.

**«شیب دوم خط» در نگارخانه کهفی

نمایشگاه آثار هانیه برزگر خوشنویس فوق ممتاز انجمن خوشنویسان با عنوان شیب دوم خط، ۱۸ تا ۲۳ شهریور به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در نگارخانه کهفی به نشانی بلوار قیطریه، روبه روی پارک قیطریه، خیابان حدادنژاد، نبش بن بست عزیزی، پلاک یک برپاست.

**نمایش آثار حمید مهدوی

نمایشگاه انفرادی آثار عکس حمید مهدوی، ۱۸ تا ۲۲ شهریور از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در نگارخانه احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره ۲۲ برپاست.

**«دل افروز» در نگارخانه گل‌های داودی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان دل افروز، ۱۷ تا ۲۲ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه گل‌های داودی به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ دایر است.

**«کلک مشکین» در نگارخانه آفرینش نقش

نمایشگاه خوشنویسی کلک مشکین با آثاری از فاطمه شکیب‌پور مدرس خوشنویسی و دارای مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران، ۱۶ تا ۲۲ شهریور از ساعت ۱۰تا ۱۸ در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برپاست.

**نمایشگاه گروه هنری چشم‌انداز 

آثار نقاشی گروه هنری چشم‌انداز با نمایش آثاری از طراحی، نقاشی، سیاه قلم، رنگ روغن و آبرنگ صدیقه اسکندری آذر و نادی اسکندری بقائی از ۱۵ تا ۲۳ شهریور از ساعت ۹ تا ۱۹ در نگارخانه فرهنگسرای معرفت واقع در بلوار شهران، بعداز زیرگذر شهید همت برپاست.

**نمایشگاه‌های گذشته:«هنرمندان معاصر پیشکسوت و هنرمندان جوان ایرانی»

نمایشگاه گروهی هنرمندان معاصر پیشکسوت و هنرمندان جوان ایرانی، ۱۱ شهریور تا هشتم مهر به جز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ برپاست.

**«چگونه می‌شود ایرانی بود؟»

نمایشگاه انفرادی آثار چیدمان ابو شاهی با عنوان چگونه می‌شود ایرانی بود؟، ۱۱ شهریور تا هشتم مهر از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک دایر است.

**«بیرون از زمان» در اثر

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار پریدخت‌ مشکزاد با عنوان بیرون از زمان، ۱۱ شهریور تا یکم مهر به به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری اثر به نشانی خیابان ایرانشهر، کوی برفروشان، پلاک ۱۶ برپاست.

**«نَـ _ دیدن» در گالری اِو

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی بهروز قدمی با عنوان نَـ _ دیدن، ۱۱ شهریور تا یکم مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ (جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج، طبقه همکف و اول میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

**«مرز سرگردانی» در دنا

نمایشگاه انفرادی عکس از آثار جواد پورصمد با عنوان مرز سرگردانی با گردآوری صمد قربان‌زاده، ۱۱ شهریور تا یکم مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دنا به نشانی خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک چهار، زنگ ۲ دایر است.

**«همدردی» در گالری ریشه ۲۹

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی الینا زوار با عنوان همدردی، ۱۱ شهریور تا یکم مهر به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۲۲ در فضای کافه گالری ریشه ۲۹ به نشانی الهیه، خیابان آقابزرگی، رو به روی بانک آینده، جنب بانک خاورمیانه، پلاک ۳۱ برپاست.

**عکس‌های غلامرضا تختی و پیشکسوتان کشتی ایران

نمایشگاه گروهی عکس‌های غلامرضا تختی و پیشکسوتان کشتی ایران، ۱۱ تا ۳۱ شهریور به جز پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در گالری شیث به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی، پلاک ۱۰ برپاست.

**«هوای روشن» در گالری بهروز

نمایشگاه آثار نقاشی‌ فرحناز اولیائی با عنوان هوای روشن، ۱۱ تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری بهروز به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، رو به روی خیابان فاطمی، خیابان عبده، شماره ۴۶ برپاست. اولیائی در این مجموعه آثار متناسب و در عین حال متنوع هنری خویش را که بیانگر زندگی زیر یک آسمان آبی پر از عشق تا پروازی بلند است زیر یک سقف گردآورده است.

**«Fast Forward» در پروژه‌های نواحی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان Fast Forward (سریع به جلو)، ۱۱ تا ۲۵ شهریور از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در پروژه‌های نواحی در خیابان فرشته، مریم شرقی، پلاک ۵۹ دایر است.


**«پروژه‌های طبقات (اپیزود شماره ۱)»

نمایشگاه گروهی پروژه‌های طبقات (اپیزود شماره یک) با گردآوری جلال مشهدی‌فرد، ۱۱ تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره یک برپاست.

**«کلکسیونر معاصر» در گالری آرتیبیشن

دوازدهمین دوره‌ نمایشگاه کلکسیونر با نمایش آثاری از هنرمندان معاصر، منتخبی از آثار نقاشی و مجسمه از ۱۱ تا ۲۳ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل نبی (غرب)، میدان احمدی روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ دایر است.

در دوازدهمین دوره‌ این نمایشگاه با عنوان کلکسیونر معاصر، آثاری از مقداد لرپور، عسل پیروی، محمد خلیلی، ناصر بخشی، سِروژ بارسقیان، رضا لواسانی، شیده تامی، فریدون آو، محمد پیریایی، امیرناصر اخلاقی‌فرد، شهلا حسینی، بیتا فیاضی، حمید هادی‌نژاد، طاهر پورحیدری، ساوالان جماعتی، سمیرا علیخان‌زاده، سمیرا شاکری و علی جهانگرد به نمایش گذاشته شده است.

**«کتابی برای نخواندن» در نگر

نمایشگاه گروهی (آرتیست بوک) با عنوان کتابی برای نخواندن با آثاری از سعید انصافی، صادق باباوند، رضا بهزادنیا، پانته‌آ بیات، بهمن تندرکیا، میلاد جهانی،  سیاهرودی، علی خاتم‌ساز، محمد شمس پویا، الهام شیروی، شهگل صفرزاده،  سحر علیزاده، پروا کارخانه، سوگل کاشانی، نرگس مرندی، مهین منفرد، معصومه مهتدی، ژوبین میراسکندری، حسن مهربانی، بهار وفایی، زهرا هوشیار و سینا یعقوبی با گردآوری زروان روح‌بخشان، ۱۱ تا ۲۲ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ در نگارخانه نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول برپاست.

**«جهان من» در گالری بینش

نمایشگاه گروهی نقاشی جهان من با نمایش آثاری از سهیلا اینانلو، مهدی جلالی، محسن خلیلی قیدار، نفیسه دارایی باف، ندا شاه حسینی، اکرم طوسی، مژگان طوسی، زهرا عیشی، آربی کشیشیان، سحر للهی، هیلدا نجات و هانیه همایون، ‌١١ تا ٢٢ شهریور از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بینش به نشانی جنوب چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۲ دایر است.

**نمایش «لکه‌ای از عمر بر دیوار بود» و «تالاب»

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده با عنوان لکه‌ای از عمر بر دیوار بود، ۱۱ تا ۲۲ شهریور به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول برپاست. همچنین نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی و حجم حسین حسنشاهی با عنوان تالاب در طبقه دوم این گالری میزبان علاقه‌مندان است.

**«گیل گمش» در نگارخانه هوم

نمایشگاه انفرادی حجم از آثار ایلیا آل خمیس با عنوان گیل گمش، ۱۱ تا ۲۱ شهریور به جز چهارشنبه‌ها و تعطیلات مذهبی از ساعت ۱۸ تا ۲۰ (روز افتتاح از ساعت ۱۶ تا ۲۰) در نگارخانه هوم به نشانی خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان چهارم، شماره ۲، طبقه اول برپاست.

**«زن» در گالری شکوه

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان زن، ۱۱ تا ۲۱ شهریور به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ دایر است.

**«اَمرداد» در گالری افرند

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان اَمرداد، چهارم تا ۲۶ شهریور به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ برپاست.

**«شرح شیدایی» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه گروهی عکس شرح شیدایی منتخبی از آثار دومین مسابقه سوگواره عکس عاشورا با نمایش ۲۸ قطعه عکس از ۲۱ هنرمند تا ۲۴ شهریور در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳:۴۰ و پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، بوستان بهارشیراز میزبان علاقه‌مندان است.

**نمایش «مسیر دلدادگی»

نمایشگاه گروهی عکس مسیر دلدادگی در آستانه اربعین حسینی با آثار هنرمندانی همچون مسعود زنده روح کرمانی، جاسم غضبان‌پور، علی صولتی، سعید محمودی ازناوه، منصوره معتمدی و سجاد مختارزادگان تا پنجم مهر همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۷ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) به نشانی خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ برپاست.

**«کشتی نوح» در گالری دستان

نمایشگاه آثار نقاشی نیکی فلاح‌پور با عنوان کشتی نوح، چهارم شهریور تا یکم مهر به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری زیرزمین دستان به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ دایر است.

**«جستار-جستجو» در ایکس هما

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان جستار-جستجو، چهارم تا ۳۱ شهریور به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹، جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ایکس هما به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک پنج میزبان علاقه‌مندان به این هنر است.

**نمایش آثار نازیلا مقدم

نمایشگاه آثار نقاشی نازیلا مقدم، چهارم تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

**«صرف مکان حاضر» در شیدایی

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی با عنوان صرف مکان حاضر با نمایش آثار پریسیما بهرامی، رامین حفیظی، فروز زارعی، سارا ساسانی، مهسا طریقت‌پناه، نازلی عباس‌پور، پریا فرخی و ملاحت محب‌خواه با گردآوری صدف کیانی، چهارم تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، روبه روی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹، واحد یک برپاست.

**«دونده»، «بیشتر چیزها واقعی نیستند» و «سه دیگر» در سو

نمایشگاه‌های آثار نقاشی محمد رامشه با عنوان دونده، آثار حجم پانیذ سهرابی با عنوان بیشتر چیزها واقعی نیستند و نمایشگاه انفرادی کیخسرو غار با عنوان سه دیگر، چهارم تا ۲۵ شهریور به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ برپاست.

**«انباشته گی» در +٢

نمایشگاه گروهی آثار فریبا بروفر و نسرین ملک‌ثابت با عنوان انباشته گی با گردآوری آیدین خانکشی‌پور، چهارم تا ۲۵ شهریور به جز روزهای شنبه‌ و یکشنبه‌ از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم برپاست.

**مروری بر آثار هنرمندان کارتونیست خارجی

خانه کاریکاتور ایران نمایشگاهی را با عنوان اصل کار با هدف بازخوانی ویژگی‌های فنی و تنوع تکنیکی آثار دستی که به عنوان اصول خلق ایده‌ها و چالش‌های هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست مطرح بوده، برنامه‌ریزی کرده است. نخستین رویداد اصل کار به نمایش آثار هنرمندان خارجی اختصاص دارد که از آرشیو خانه کاریکاتور انتخاب شده است.

این نمایشگاه از ۲۴ مرداد تا ۱۴ مهر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۴ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ به استثنای روزهای تعطیل در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان شهیدداود گل نبی غربی، بعد از میدان احمدی روشن(کتابی)، پلاک ۴۴ میزبان علاقه‌مندان است.

**نمایش آثار مهدی شیراحمدی

نمایشگاه آثار حجم مهدی شیراحمدی با همکاری گالری ایرانشهر از ۲۳ مرداد تا ۳۰ شهریور همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل لابی فرهنگستان هنر واقع در درب خیابان ولیعصر برپاست. این مجموعه شامل حدود هفت اثر حجم با متریال خاتم، استخوان و چوب است که در قالب هنرهای تلفیقی- ترکیبی و در گرایش مفهومی و انتزاعی، آمیزه‌ای از نقش‌مایه‌ها و آرایه‌های هنرهای سنتی ایران بعد از سطوح ساده‌سازی شده ملهم از معماری ایرانی اسلامی و پرداختی نو در اجرایی مدرن و معاصر عرضه شده است.

**«مینی مالیسم و کانسپچوال آرت» در موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه گروهی مینی‌مالیسم (کمینه‌گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) در هنر میانه قرن بیستم با نمایشگاه‌گردانی بهرنگ صمدزادگان، ۳۱ خرداد تا ۲۷ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به جز تعطیلات رسمی در موزه هنرهای معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله میزبان علاقه‌مندان است.  در این نمایشگاه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است.

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir