شناسه خبر : 44515 1402/12/29 12:14:08

نقاش خیال پردازانه

هنر فانتزی یا خیالپردازانه، در طول تاریخ همواره بخشی از گونه‌های هنری در جوامع بشری بوده است. این هنر جلوه‌های مختلف و فراوانی داشته است که افسانه‌های پریان، فرهنگ و رسوم قومی (فولکلور)، اسطوره‌ها، داستانهای علمی - تخیلی و روایات مذهبی از آن جمله‌اند.

به گزارش تجسمی آنلاین، از آنجایی که تخیل و خیالپردازی چیزی ابدی و دارای پیشینه ای به قدمت بشریت است، هنر و تصویر سازی فانتزی نیز قدمت بسیاری دارد. تمام تصورات و داستانهای تخیلی با تصویر شدن به سبکی واقع گرایانه، جای خود را در هنر پیدا کرده اند و شکی نیست که هنر فانتزی و ادبیات فانتزی همواره با همدیگر پیوندی ناگسستنی داشته و دارند.

با ظهور پدیده "عصر نو" (New Age حرکتی فلسفی و روحانی بود که بیشتر بر پایه مذاهب شرق و آداب و رسوم سری قرار داشت) و تنوع فراوان رسانه‌ها و ابزارهای جدید و پیدا شدن فضاهایی تازه برای کشف و بررسی، تصویرسازی فانتزی اکنون یکی از سودآورترین عرصه های هنری محسوب میشود اما با وجود شهرت فراوان هنرمندان آن در میان هم مسلکان خود، معمولا برای دیگران و دست اندرکاران رشته های دیگر هنری، بیگانه است.

از طرفی هنر فانتزی یکی از چالش برانگیزترین شیوه‌های هنری برای تجسم و مصورسازی موفقیت آمیز به شمار میرود.خلق عناصر غیر واقعی و تخیلی به طوریکه متقاعد کننده نیز باشد، ترکیب تخیل و واقعیت به شکلی که تخیل، باور کردنی و واقعیت، سحرآمیز به نظر برسد، کار آسانی نیست. معمولا تصویرگران سبک فانتزی بیشتر از دیگران در قید و بندهای تجارتی بودن خود هستند و باید تمام موارد مذکور را در چهارچوب یک طرح جلد کتاب رعایت کنند.

 

کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir, All rights reserved. | Powered by www.dorweb.ir