سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21443
تاریخ انتشار : 1398/06/05 11:19

دانشگاه تابستانه استاد فرشچیان میزبان اسطوره در نگارگری



دانشگاه استاد فرشچیان اولین دوره دانشگاه تابستانه با عنوان اسطوره در نگارگری را در روزهای ۱۲ الی ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌نماید.

به گزارش تجسمی آنلاین ، دکتر بهمن نامور مطلق سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان در مورد ارتباط اسطوره با نگارگری، موضوع نخستین دوره دانشگاه تابستانه گفت: اسطوره‌ها تجلی شخصیت یافته و روایت‌دار نمادها و به طور بنیادین‌تر کهن الگوها و مضامین هستند. این روایت‌ها در ادبیات در وجه روایی توسط شاعران بزرگ حکایت می‌شوند. اما فرایند یاد شده می تواند به وجه نمایشی و تجسمی نیز گسترش یافته و تجلی نمایشی و تجسمی نیز پیدا کند

وی نگارگری را از هنرهای مهم برای تصویر کشیدن اسطوره ها خواند و افزود: نگارگری ایرانی پیوندی تنگاتنگ با اسطوره دارد چنانچه یکی از مهم ترین گونه نگارگری ایرانی، اسطوره نگاری است. آثار بزرگ فرهنگ ایرانی مانند شاهنامه شاه طهماسب الگوی دادوستد نظام‌های کلامی و تصویری با موضوعات اسطوره ای هستند. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر این که «بدون توجه به اسطوره ها بخشی مهم از نگارگری ناشناخته باقی خواهد ماند»، عنوان کرد: کارگاه اسطوره و نگارگری به گفت‌وگو و همزیستی میان اسطوره، اسطوره سرایی و اسطوره نگاری می‌پردازد.

 روابط عمومی دانشگاه هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان، اولین دوره دانشگاه تابستانه این دانشگاه با حضور استادانی چون بهمن نامور مطلق، علی عباسی، علیرضا قاسم خان، ژاکلین گلدیان و بهروز عوض پور در حوزه مباحث تئوری اسطوره‌شناسی و هنر نگارگری و همراه با نشست تخصصی استادان؛ محمدباقر آقامیری، حسین یاوری و محمدمهدی عراقی و تدریس کارگاهی علی اصغر تجویدی در محل دانشگاه استاد فرشچیان برگزار می‌شود.

دانشگاه استاد فرشچیان در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲فروردین، خیابان شهید وحید نظری، پلاک۹۷ واقع شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ها می‌توانند تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۸ با مراجعه به پایگاه اینترنتی دانشگاه از نحوه ثبت نام مطلع شوند.

منبع:ایرنا

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir