سرویس‌های خبری
معرفی هنرمند/ چوی ونگ یانگ هنرمندی از سنگاپور

هنرمندی که پست مدرن را به خاور دور برد/ گزارش تصویری

چوی ونگ یانگ : سعی کن حساسیتت رو تو هنر کشف کنی_مثل فرهنگت یا ژنت،این مخصوص توست.
شناسه خبر : 21832
تاریخ انتشار : 1398/08/20 13:35

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: یانگ یک هنرمند است، متصدی، نویسنده هنری، مربی و در درجه نخست یکی از هنرمندان انتزاعی از زمان استقلال سنگاپور است. هنرمند نسل دومی که چهره‌ای آشنا در رخدادهای هنری در سنگاپور بود، یانگ تاثیر چشمگیری در صحنه هنر معاصر داشته است.

او در سال۱۹۳۶در سنگاپور به دنیا آمد. یانگ در نهاد آموزشی رافلس تحصیل می‌کرد اما او وقتی شروع به جدی گرفتن هنر کرد که بورس تحصیلی در رشته نقاشی را برد و در کالج هنری ‌هورنزی‌ در لندن در دهه ۶۰ شروع به تحصیل کرد. او به نهاد آموزشی دانشگاه لندن رفت که در آنجا توانست مدرک استاد تمام در زمینه‌ نقاشی را بدست آورد.

سال هایی که یانگ در لندن بود بسیار در بهتر شدن هنرش و پیشرفتی که یک هنرمند برای جلو تاثیر گذاشتنش بر روی هنر شرق داشت، آن مفید بود. جدا از یادگیری پیرامون هنر در کالج، او به مطالعه آثار برجسته هنری در کلکسیون های معتبر و گالری ملی و تیت می‌پرداخت. او به دور اروپا برای نظرسنجی و جستجو پیرامون کلکسیون های هنری در موزه‌های هنر در پاریس، میلان، آمستردام و اوسلو سفر کرد. بعدها این مواجهه با هنر مدرن در زندگی هنری وی دیده می‌شود و خصوصیات و آزمایشات جهانی را در تعامل نور و رنگ گذرا نشان داد.

زمانی ‌که یانگ در سال ۱۹۶۳ بعد از حضورش در لندن به سنگاپور بازگشت با شور و شوق بزرگ دیگر خود یعنی تدریس ازدواج کرد و به عنوان استادیار گروه هنر و صنایع دستی به کالج آموزش معلمان پیوست. در طول این مدت، او به نقاشی کشیدن و به نمایش گذاشتن آثار خود در فستیوال هنری آدلید در اتریش در سال ۱۹۷۲ و نمایشگاه افتتاحیه موزه ملی هنرهای تجسمی در سال ۱۹۷۶ می پرداخت. او همچنین آثار خود را در چندین نمایشگاه گروهی دیگر به نمایش گذاشت.

در سال 1973 ،او بورس تحصیلی UNESCOرا برای آثار خلاقانه برد و به طور گسترده در آمریکا تور برگزار کرد. او پیرامون مجموعه های هنری دائمی در موزه هنرهای مدرن،موزه گوگنهایم،بخش هنری موزه متروپولیتانو ، موزه هنر آمریکایی ویتنی ، موسسه هنری شیکاگو و موزه کانتی لس آنجلس تحقیق و نظرسنجی میکرد.او همچنین با مجسمه سازی انتزاعی محیطی در پژوهشکده فناوری ماساچوست مرکز مطالعات تجسمی پیشرفته زیر نظر پروفسور کپس آزمایش کرد. او همچنین استودیوی جوزف آلبرز را نیز ملاقات کرد، یک هنرمند مشهور آلمانی از بائوهاوس به دلیل نظریه های خود در مورد تعامل رنگ ، اظهار داشت.

کلید واژگان






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir