سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21837
تاریخ انتشار : 1398/08/20 10:00

تجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره ملی عکس ارس



در اولین جشنواره ملی عکس ارس ۱۷۰۰ قطعه عکس از این منطقه ثبت شد و بعد از بررسی‌های فنی ۶۲ عکس در سه بخش طبیعت، مستند و عکس ویژه شهر جلفا برگزیده شدند.

به گزارش تجسمی آنلاین، از بین ۱۷۰۰ عکس ثبت شده ۲۵ عکس در بخش طبیعت، ۲۵ عکس مستند و ۱۲ عکس در بخش ویژه شهر جلفا از سوی داوران جشنواره انتخاب شد.

* در بخش عکس طبیعت

نفر اول: رامین محمدی

نفر دوم: کاوه مناف زاده

نفر سوم: بابک مهر افشار

 

* در بخش مستند

نفر اول: مسعود طالبی

نفر دوم: مهرداد واحد یوسف آباد

نفر سوم: جاوید خدمتی

 

* در بخش ویژه شهر جلفا

بابک مهر افشار

 

آثار فاخر شایسته تقدیر:

در بخش طبیعت:

نفر اول: اصغر حسنی

نفر دوم: وحید دل سعید

 

در بخش مستند: بهروز محمودی 

 

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد ایران یکشنبه شب در اختتامیه جشنواره ملی عکس ارس گفت: جشنواره عکس ارس به بلوغ خوبی رسیده است.

علی حسنلو اظهارکرد: در شرایط تحریم و وضعیت فعلی اقتصاد کشور که جشنواره ها و همایش ها تعطیل هستند، برگزاری جشنواره ملی عکس در منطقه آزاد ارس کاری بزرگ و خوشحال کننده و قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد در همه عرصه های فعالیتی خود رویکرد توسعه ای دارند و در زمینه فرهنگ و هنر نیز همین طور است.

حسنلو با  دعوت از هنرمندان عکاس برای به تصویر کشیدن زیبایی های سایر مناطق آزاد کشور، گفت: از تولیدات فرهنگی و هنری جدید برای گفتمان سازی و کمک به فرهنگ و هنر در مناطق آزاد حمایت می شود.

وی افزود: با توجه به سابقه خوب عکاسی و وجود انجمن فیلم و عکس ارس و حمایت مدیران سازمان منطقه آزاد ارس، رویکرد مثبتی در این عرصه وجود دارد.

 

ارس درحال حرکت توسعه ای رویداد محور است

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در حال حرکت توسعه ای رویداد محور است، اظهارکرد: رویدادهای هنری سرمایه گذاری برای آینده هستند.

سید سجاد نوری گفت: رویدادهای هنری به افزایش ارزش برند و  جذب سرمایه گذاران کمک موثر می کنند.

وی حضور ۱۲۰ هنرمند عکاس از ۱۶ استان کشور را در این جشنواره بسیار ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان این جشنواره به حلقه سرمایه و تبلیغ ارس پیوستند.

نوری با بیان اینکه درآمدزایی مسمتر با حرکت های رویدادمحور در منطقه آزاد ارس امکان پذیر است، اعلام کرد: برای ارتقاء برند مناطق آزاد  برنامه هایی بر اساس رویدادهای هنری تدوین کرده ایم.
 

معرفی توانمندی های اقتصادی و گردشگری ارس در سطح بین المللی هدف ماست

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس هم گفت: معرفی توانمندی های اقتصادی و گردشگری ارس در سطح بین المللی هدف ماست و امیدواریم زمینه استمرار این رویدادها در سالهای آتی فراهم شود.

محسن نریمان اظهار کرد: منطقه آزاد ارس توانایی های بالقوه در زمینه های اقتصادی و گردشگری و سایر زمینه های رقابتی برای حضور در جوامع جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال منطقه آزاد ارس عضو سازمان جهانی گردشگری و جوامع ایمن شد و تلاش می کنیم در ماه های آتی ژئوپارک ارس نیز در سازمان جهانی یونسکو ثبت شود.

نریمان افزود: ما دریافتیم که تلفیق صحیح درک از وقایع و محیط با تکنیک عکاسی و خلق آثار هنرمندانه ارس را بهتر و بدیع تر در جوامع جهانی معرفی خواهد کرد.

وی اظهارکرد: آثار تاریخی، طبیعت بکر و جنگل های زیبا، دشت های زیبا و پرمیوه، گونه های نادر گیاهی و جانوری منطقه آزاد ارس را از سایر مناطق آزاد و شهرها و استان های کشور متمایز کرده است.

نریمان گفت: به رغم همه مشکلات ناشی از تحریم ها، با کمک همکارانم توانستیم عملکرد خوبی در حوزه تولید و صادرات نسبت به سال های قبل داشته باشیم.

 

توازن در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و هنری ارس قابل تقدیر است

امام جمعه منطقه آزاد ارس-جلفا هم گفت: توازن در عرصه های اقتصادی و فرهنگی و هنری ارس قابل تقدیر است.

حجت لاسلام سنجری اظهارکرد: عکس دنیایی متفاوت و جذاب برای کمک به نگاه انسانها نسبت به جهان است.

وی با تقدیر از بانوان عکاس بابت حضور در مصلای نماز جمعه گفت: عکس و عکاسی هنری فاخر و متین است و عکاس با نگاه نافذ، واقعیت را هنرمندانه ثبت می کند.

امام جمعه جلفا اظهارامیدواری کرد: این رویداد در سالهای آتی در سطح بین المللی برگزار شود.

 

جشنواره های ارس با هدف توسعه گردشگری برگزار می شود

معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری ارس هم با بیان اینکه محوریت اجرای جشنواره های ارس بر اساس رویکرد اقتصاد هنر، برندیگ و توسعه گرشگری ارس است، خاطرنشان کرد: ارس برای ثبت آثار فاخر هنری جذاب است و قطعا با توان بیشتر مسیر توسعه را ادامه می دهیم.

یوسف داداش زاده اظهار کرد: تجربه برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی ارس پشتوانه خوبی برای اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی عکس ارس بود و امیدواریم در دوره بعدی در سطح بین المللی برگزار شود.

وی اعلام کرد: برای اجرای کیفی برنامه ها و تاثیرگذاری بهتر جشنواره ها در عرصه فرهنگ و هنر، شورای سیاستگذاری تشکیل شده است.

دادش زاده با اشاره به اینکه جشنواره های ارس به واقع متعلق به اقشار مختلف است، گفت: دومین جشنواره ملی عکس ارس در شهریور ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

 

امیدوارم کتاب اولین جشنواره ملی عکس ارس چاپ شود

نماینده داوران اولین جشنواره ملی عکس ارس هم با اشاره به اینکه عکس ها گنجینه های ارزشمند و گویای تاریخ هستند، گفت: امیدوارم کتاب اولین جشنواره ملی عکس ارس چاپ شود.

اسماعیل عباسی اظهارکرد: متاسفانه در کشورمان جشنواره های خوب تداوم نداشته اند و امیدوارم جشنواره ملی عکس ارس تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه عکس خوب نقش مهمی در برندسازی دارد، افزود: برای مثال در حاشیه جشنواره "عکس فیروزه" مردم تبریز پیگیر عکاسان و عوامل اجرایی بودند و آنها را با عنوان عکاسان جشنواره فیروزه می شناختند و این یعنی هنری که مردم علاقمند و خواهان آن بوده و منتظر انتشار آثار هنری زیبا هستند، در برندسازی یک رویداد و نام یک شهر موثر واقع شده است.

به گزارش ایرنا، ۵۲۳ عکاس حاضر در این جشنواره در روزهای ۱۵ تا ۱۷ آبان ۹۸ از نقاط مختلف منطقه آزاد ارس از جمله جاذبه های طبیعی، تاریخی و سایت های صنعتی عکاسی کرده و عکس های خود را در معرض داوری هیات داوران قرار دادند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir