سال گذشته معاون وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی همراه هیات فرهنگی، هنری به ایران سفر کرد و با سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تعامل فرهنگی، هنری ایران و اسلواکی گفت و گو کردند و هفته فرهنگی اسلواکی در تهران با برگزاری برنامه‌های هنری و دیدار مسئولان فرهنگی ایران و اسلواکی با همکاری معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای معاصر و اداره کل همکاری‌های فرهنگی، هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار شد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی در ادامه این همکاری و تعامل فرهنگی، هنری دو کشور با همکاری وزارت فرهنگ اسلواکی در براتیسلاوا برگزار شد.

همچنین ارکستر سازهای ملی ایران به رهبری علی اکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی با حضور جمع زیادی از ایرانیان مقیم اتریش، تعدادی از علاقه مندان به فرهنگ و موسیقی ایران، مقامات محلی، سفرای مقیم و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران مستقر در وین در سالن تک گیت وین اتریش برنامه اجرا کرد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تداوم و تقویت تعاملات و همکاری های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران و اتریش با خانم دکتر ایندیجین، معاون سیاست فرهنگی وزارت اروپایی، همگرایی و امور خارجه جمهوری اتریش دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش تعاملات و همکاری های فرهنگی و هنری دو کشور، نسبت به برگزاری هفته مشترک فرهنگی در وین و تهران، هشتمین دور دیالوگ بین اسلام و مسیحیت، تقویت و توسعه همکاری موزه های دو کشور و همچنین فعالیت های مشترک در حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه های فرهنگی و هنری توافق کردند.

 


  •