سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21912
تاریخ انتشار : 1398/09/05 14:31

فراخوان ساخت مجسمه های جدید در پایتخت منتشر می شود



مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران اعلام کرد: فراخوان ساخت انواع مجسمه برای جانمایی در اقصی نقاط پایتخت به زودی منتشر می شود.

به گزارش تجسمی آنلابن، برزین ضرغامی شامگاه دوشنبه در آئین اختتامیه نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران از هنرمندان در حوزه ساخت انواع مجسمه‌ درخواست کرد تا پا به عرصه کمک به مدیریت شهری بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت مجسمه در نمادسازی شهرها ادامه داد: تعداد مجسمه‌های شهری تهران افزایش می یابد.

وی در خصوص سمپوزیوم نهم مجسمه سازی پایتخت توضیح داد: این سمپوزیوم با یک وقفه یک ساله نسبت به سمپوزیوم قبلی برگزار شد اما تلاش می‌کنیم سمپوزیوم بعدی در موقع مقرر و بدون وقفه برگزار شود.

به گفته ضرغامی، هر ساله جشنواره بهارستان همزمان با فرارسیدن عید نوروز با محوریت کارهای نوآورانه در پایتخت برگزار می شود و مجسمه سازی می‌تواند بخشی از آن در نوروز ۹۹ باشد.

نصب ۶۰ مجسمه از بزرگان ایران در میدان مشاهیر

همچنین مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد به عنوان میزبان این سمپوزیوم گفت: قرار است در میدان مشاهیر واقع در اراضی عباس‌آباد، ۶۰ مجسمه از بزرگان ایران ساخته و نصب شود.

سیدمحمدحسین حجازی افزود: عضویت اراضی عباس آباد در سازمان جهانی گردشگری، بستر و فضای مناسبی است تا گردشگران به پایتخت و این منطقه بیایند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این سمپوزیم در اراضی عباس آباد گفت: حضور هنرمندان و فرهیختگان از اقصی نقاط دنیا به ما کمک کنند تا اراضی عباس آباد و پتانسیل آن را به جهانیان بهتر معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: اراضی عباس آباد بر اساس طراحی جامعی که دارد می تواند سرآغاز برگزاری رویدادهای هنری و فرهنگی باشد و این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه شهروندان این مجموعه را از خود بدانند.

در پایان این مراسم از هنرمندان شرکت کننده در این سمپوزیوم تقدیر شد.

نهمین سمپوزیوم مجسمه سازی شهر تهران با حضور ۲۵ هنرمند ایرانی و خارجی به مدت ۲۳ روز در محل اراضی عباس‌آباد تهران برگزار شد.  

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir