سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 21961
تاریخ انتشار : 1398/09/15 10:08

برپایی نمایشگاه آثار "گونتر اوکر" در بوشهر



رئیس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: نمایشگاه نقاشی "گونتر اوکر" هنرمند آلمانی با عنوان " کرنش به حافظ" دی ماه امسال در بوشهر برپا می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، احسان آقایی در نشست هماهنگی برگزاری این نمایشگاه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: کشور ایران از لحاظ فرهنگ و هنر در رده اولین‌ها قرار دارد و نگاه و توجه یک هنرمند برجسته از اروپا به آثار فاخر ایرانی افتخار است که باید به آن بالید. 

وی بیان کرد: گونتر اوکر نقاش برجسته آلمانی در بازدید از آثار و اماکن فرهنگی و هنری ایران، هنر ایران را به نگین یک انگشتر تشبیه و علاقه شدید وی به این میراث گران‌بها موجب خلق ۴۲ اثر ارزشمند نقاشی از حافظ شده‌است. 


آقایی ادامه داد: این هنرمند آلمانی آثار خود را با الهام از دیوان حافظ به سه روش چاپ سیلک، برجسته و لیتو تولید کرده‌است.


وی افزود: به دلیل ترجمه دیوان حافظ به زبان آلمانی بیش از ۲ سال زمان برای آن صرف و در سال ۹۴ در حافظیه شیراز از این آثار رونمایی شد. 


آقایی ادامه داد:پس از گشایش نمایشگاه گونتر اوکر در آلمان به گفته سفیر ایران در آلمان فروش دیوان حافظ به حد چشمگیری مورد علاقه جوانان و نوجوانان قرار گرفت.  


رئیس موزه هنرهای معاصر تهران یادآور شد: این نمایشگاه تاکنون در ۶ استان کشور برپا شده و آثار این هنرمند هم اکنون نیز در شهر رشت به نمایش درآمده‌است.


آقایی اظهار داشت: بوشهر از قدمت، تمدن و فرهنگ و هنر اصیلی برخوردار است و همین امر منجر شد این شهر هفتمین مکان برگزاری نمایشگاه هنرمند آلمانی باشد.

 
وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه هنر است و باید به بهترین شکل ممکن از آن برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استفاده کرد.  


آقایی گفت: هنرمندان متعددی در بخش های مختلف هنر از استان بوشهربه جامعه معرفی شده‌اند که این نشان از جایگاه هنر در بین مردم این منطقه دارد. 


وی بیان کرد: شهر بوشهر به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی شایسته داشتن یک نمایشگاه استاندارد است که امیدوارم با همکاری و همدلی مسئولان این مهم در بوشهر به بهره‌برداری برسد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با هماهنگی های انجام شده نمایشگاه کرنش به حافظ از ۱۰ دی ماه سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود. 

برپا
فاطمه کرمپور افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه آثاری از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir