سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22049
تاریخ انتشار : 1398/10/01 10:24

بازدید سید عباس صالحی وسید مجتبی حسینی از نمایشگاه نخستین دوره جشنواره ملی همام



وزیر ارشاد در بازدید از نخستین دوره جشنواره ملی همام ویژه هنرمندان توانیاب کشور، گفت: اتفاقات و کارهای خوبی در این نمایشگاه وجود داشت.

به گزارش تجسمی آنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر ارشاد به همراه سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و جمعی از مدیران این وزارتخانه عصر روز شنبه ۳۰ آذرماه از نمایشگاه نخستین دوره جشنواره ملی همام ویژه هنرمندان توانیاب کشور بازدید کردند. صالحی در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور در این نمایشگاه حس و حال خوبی را به انسان می‌دهد، اظهار داشت: حضور ۱۶۰ هنرمند که ناتوانایی جسمی داشته اما توانایی روحی آنها ناتوانایی جسمی‌شان را پوشش می‌دهد انسان را مقلوب می‌کند.  

وی ادامه داد: اتفاقات و کارهای خوبی در این نمایشگاه وجود داشت. سطح کارها متفاوت اما مجموع آنها نشان‌دهنده یک همت بلند انسانی بود. این نمایشگاه نشان می‌دهد که اگر انسان چیزی را بخواهد حتما به دست می‌آورد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در فضای نمایشگاه فرصتی فراهم می‌شود که هنرمندانی که احیانا مشکل جسمی دارند با هنرمندان توانمند جسمی، کنار هم قرار گیرند. ورکشاپ‌هایی که برای ارتقای توانمندی‌های هنری این عزیزان تدارک دیده شده بسیار خوب بود و شاهد بودیم که از استان‌ها و شهرهای مختلف در این ورکشاپ‌ها حضور داشتند و این ورکشاپ‌ها فرصت ارتباطی هنرمندان با یکدیگر را فراهم می‌کند تا هنرمندان توانایی‌های خود را با یکدیگر تقسیم کنند.

صالحی یادآور شد: برپایی این نمایشگاه اتفاق خوبی است که پیش از این نیز این امر سابقه داشته اما در این فضا بی‌سابقه یا کم‌سابقه بوده است که امیدواریم تداوم پیدا کند، ما می‌توانیم این همت‌ها را برای تمام افراد ایران زمین بلکه سایر افرادی که خارج از ایران نیز حضور دارند به عنوان یک نکته و الگویی قرار بدهیم.

وی در پایان در مورد سطح کیفیت آثار هنرمندان نیز گفت: طبیعی است در همه نمایشگاه‌هایی از این قبیل چه توان‌یابان چه سایر افراد در یک سطح نیستند اما تعداد آثار خیلی بیشتر بوده و گزینش شده است، کارهای خوب و قوی بسیاری دیده شد که قابل مقایسه با کارهای غیر توان‌یابان نیز بود.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir