سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22080
تاریخ انتشار : 1398/10/04 12:48

برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی علی امید میرمنگره در گالری گویا



نمایشگاهی از آثار خوشنویسی علی امید میرمنگره با نام "ذره‌ای عشق" در گالری گویا برپا می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین،  نمایشگاهی از آثار خوشنویسی علی امید میرمنگره مدرس و مدیر انجمن خوشنویسان اندیمشک، با نام "ذره‌ای عشق" در گالری گویا برپا می‌شود. علی امید میرمنگره متولد سال 1339 در دهستان منگره از توابع اندیمشک است. او فعالیت در زمینه خوشنویسی را نزد خود آغاز کرد و در ادامه نزد استاد سید محمود سیادت آموزش دید و سال 1370 در دوره ممتاز انجمن خوشنویسان فارغ‌التحصیل شد. او در سال 1374 انجمن خوشنویسان اندیمشک را تأسیس کرد. میرمنگره چند نمایشگاه انفرادی خوشنویسی در اندیمشک، دزفول و تهران داشته و در دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی قزوین 1389 و نمایشگاه‌های گروهی در سطوح استانی و ملی شرکت داشته است.

او در بخشی از بیانیه نمایشگاه جدید خود آورده است: "در تاریخ هفتاد ساله شکل‌گیری و تکامل انجمن خوشنویسان ایران، "آموزش" مهم‌ترین اصل و رکن این انجمن و مورد توجه و اهتمام استادان و هنرمندان برتر خوشنویس بوده و هست. بنده هم از سال ۱۳۷۰ و با دریافت گواهینامه ممتاز از انجمن، به طور پیوسته به آموزش این هنر به علاقه‌مندان آن پرداخته‌ام که حاصل آن انتقال آموزه‌های خوشنویسی به هزاران هنرجوی این رشته بوده است.

هم‌زمان و همراه با عشق به آموزش هنرجویان، هرازگاهی نیز تجربه‌های خود را در آثار نمایشگاهی برای علاقه‌مندان، و مخاطبان این هنر در چندین نمایشگاه شهری و منطقه‌ای ارائه کرده‌ام. اکنون هم، چون زیره به کرمان بردن، خط‌های نستعلیق خود را به تهران آورده‌ام تا ذره‌ای از عشق خود به این هنر را تقدیم تماشاگه مشتاقان و صاحب‌نظران زیبابین نمایم.

باور به زیبایی و کمال گونه‌های متنوع نستعلیق و شاید هم لازمه مطالعه و آموزش انواع مختلف این خط به هنرجویان، باعث شده است که بر نوع خاصی از انواع کاربردهای نستعلیق تمرکز و اصرار نداشته باشم و از غبار تا کتیبه، در نوع و جایگاه خودشان بهره و لذت بصری، محتوایی و کاربردی ببرم.

۳۵ اثر ارائه شده در این نمایشگاه حاصل مشق و تجربه‌هایم در سال ۹۸ هستند که با دستان هنرمند و توانای سرکار خانم مریم گودرزی تذهیب و آراسته شده‌اند. مراتب تقدیر و سپاسگزاری خود را از ایشان به‌جا می‌آورم."

نمایشگاه "ذره‌ای عشق" روز جمعه ۶ دی ماه در گالری گویا افتتاح شده و تا ۱۲ دی ماه همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. علاقه‌مندان جهت حضور در این نمایشگاه می‌توانند به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان، روبروی خیابان ایرانشهر، خانه فرهنگ و هنر گویا مراجعه نمایند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir