سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22082
تاریخ انتشار : 1398/10/04 17:05

مرمت موزه هنرهای معاصر تهران به کجا رسید



هنرمندان رشته‌های مختلف هنری به همراه احسان آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران از مراحل مرمت و نوسازی موزه هنر‌های معاصر تهران بازدید کردند.

به گزارش تجسمی آنلاین، در این نشست و دیدار هنرمندانی همچون حسین محجوبی، نصرالله افجه ای، کامبیز درمبخش، منیژه آرمین، بهرام کلهرنیا، سیف‌الله صمدیان، حمید شانس، محمدعلی بنی اسدی، ایرج اسکندری، مهدی حسینی، سعید محجوبی، عباس مجیدی، محبوبه یزدانی، فاطمه کرکه آبادی، امیر راد و مهندس صالحی حضور داشتند.

مجید حبیبی نژاد مدیر کنترل پروژه بهسازی موزه هنر‌های معاصر تهران نیز با تصاویر و توضیحات مستند در خصوص مرمت و بازسازی و میزان پیشرفت کار در موزه گفت: کار مرمت موزه در دو فاز اصلی انجام شد، فاز نخست ترمیم و بهسازی ساختمان و بروز رسانی سیستم تاسیسات و نورپردازی گاری‌ها و سیستم‌های امنیتی بود و فاز دوم هم بهسازی و افزایش فضای گنجینه بوده است.

 

موزه+هنر+معاصر
 

حبیبی نژاد گفت: حفظ ارزش‌های کالبدی ساختمان موزه برای ما بسیار مهم است و در تمام مراحل کار این مساله مد نظر بود؛ و مرمت ورق‌های مس در همین راستا انجام شده است. در حال حاضر بیش از ۷۸ درصد از کار مرمت موزه به انجام رسیده است.

در ادامه احسان آقای رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در مرمت موزه، استفاده بهینه از گنجینه و فضا‌های موزه بوده است و در برنامه‌های آینده موزه، حتما بخشی از فعالیت‌های موزه مربوط به گنجینه خواهد بود.

رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران افزود: یکی از مسائلی که در موزه مغفول مانده بود، کارگاه مرمت بود که در دوره‌ جدید کارگاه مرمت موزه نیز راه اندازی خواهد شد.  در پایان هنرمندان از بخش‌های مرمت شده موزه هنر‌های معاصر تهران بازدید کردند.

هادی مظفری نیز درباره اهمیت مرمت و بهسازی موزه هنرهای معاصر تهران بعد از۴۰سال گفت: در دوره‌های مختلف کار‌هایی برای بازسازی و مرمت موزه انجام شده بود، اما هیچکدام از کار‌ها بر اساس اصول مرمت موزه‌ای نبود. در اردیبهشت سال ۹۷ تصمیم معاونت هنری و اداره کل هنر‌های تجسمی مصمم شد تا با همکاری دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد، کار اساسی مرمت موزه انجام شود؛ اما برآورد‌های اولیه دقیق نبود.

 

موزه+هنر+معاصر
 

مظفری افزود: بعد از بررسی‌های دقیق دریافتیم که بهسازی و مرمت اساسی موزه زمان بیشتری نیاز دارد؛ به همین دلیل کار در جبهه‌های مختلف موزه آغاز شد. تاکنون حدود ۷۸ درصد از مراحل کار انجام شده و محل گنجینه بعد از انتقال آثار به محل موقت در حال مرمت و بهسازی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir