سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22165
تاریخ انتشار : 1398/10/21 13:56
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۹۸/ فیلم

ناصر اویسی شاعری با تعلیق در نقاشی و شعر و خط



ناصر اویسی از پیشگامان هنر نوگرا در ایران است که کارهایش شناسنامه ایرانی دارد؛ردپای تصویر گری در آثار او پیوند درونی اش با نگارگری را نمایان می کند.

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: ناصر اویسی با استفاده از از موتیف های تصویری شرقی در ترکیب با خط فارسی و موتیف های نقاشی دوره قاجارو صفوی نقش هایی آشنا و خیال انگیز خلق می کند که مانند پلی میان هنر شرق و هنر غرب ، از یک سو سنت کهن نقاشان شرقی و ازسوی دیگر هنر مدرن غربی را به نمایش می گذارد. در این دوره از حراج اثری با عنوان " سوران را چه شد؟" با ابعاد 197 * 86  از او با قیمت اولیه 300- 200 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

اویسی این موهبت را داشته که با قریحه ای خلاق از آغاز کار هنری اش، راه و رسم ویژه ای یافته و در درازای زمان به کمال شیوه خویش همت گمارده و از عهده آنچه آرزو می کرده بر آمده است. او به تاریخ نگارگری ایران توجه کرد؛ به مینیاتورهای نسخه های نفیس صفوی تا نقاشی های زند و قاجار، به گچبری های سلجوقی و قاب و قدح های منقش نیشاپور و ری، به نقش برجسته ها، سفالینه ها، بافته های باستانی و دستکاری هنری فلزینه، به اشیای دست ساخت مردم که آرایشی هنری داشتند، به هر آنچه از گذشته به ما می رسید و میراثی در بردارنده ذوق و معرفت اقوام پارسی بود.

 

اخبار مرتبط
اویسی-مردی-از-جنس-گذشته-که-زیاد-کار-می‌کند

اویسی مردی از جنس گذشته که زیاد کار می‌کند


ناصر اویسی بی‌شک یکی از پیشروهای مکتب سقاخانه است که تولید زیاد آثار هنری وی در چند سال گذشته بازار آثار وی را به خطر خواهد انداخت.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir