سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22167
تاریخ انتشار : 1398/10/21 14:12
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۹۸/ فیلم

پروانه اعتمادی، نقاشی که صورت‌بندی رایج از شناخت را به چالش می‌کشد



پروانه اعتمادی که تفسیرش از هنر در این روزها نوعی رستاخیز است که از دل آن به زعم او رنسانس بیرون خواهد آمد که توشه ای از اکتشاف و اختراع و خلاقیت را به دوش می کشد.

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: پروانه اعتمادی به گفته خود سلیقه‌اش را از بهمن محصص به یادگار برده و جسارتش را از جلال آل‌احمد. صریح است اما صراحت تنها، وجهی از شخصیت اوست. او صورت‌بندی رایج از شناخت را به چالش می‌کشد و مفاهیم دیرآشنا را با مدلول‌های تازه بیان می‌کند. در این دوره از حراج دو اثر از این هنرمند با ابعاد 47 *60 از او با قیمت اولیه 160 – 120  میلیون تومان و نیز اثری با ابعاد 60*80  با قیمت اولیه 400-600 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

اعتمادی نقاشی را نزد بهمن محصص آغاز کرد و تنها شاگرد مستقیم این هنرمند محسوب می‌شود. وارد دانشکده هنرهای زیبای تهران شد، اما دو سال بعد تحصیل را نیمه‌کاره رها کرد. پروانه اعتمادی با نقاشی‌های طبیعت بیجان و به‌طور اخص نقاشی‌های سیمانی در دهه۱۳۵۰ شناخته می‌شود. نخستین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۴۸ در تالار قندریز برگزار کرد. در طول دهه ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ نیز آثار متنوعی با تکنیک مدادرنگی آفریده ‌است.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir