سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22179
تاریخ انتشار : 1398/10/23 12:02
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۹۸/ فیلم

پرویز تناولی، مردی از جنس هیچ



شاید هیچکس مانند تناولی به یک کلمه وفادار نبوده و نیست. او سالیان سال است که هیچ می سازد و به قول خودش این هیچ او را رها نمی کند.

تجسمی‌آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: در بازار هنر ایران نام یک هنرمند همیشه و همه جا چه در مارکت داخلی و چه در عرصه بین‌الملل به خوبی درخشیده است و این هنرمند کسی نیست جز پرویز تناولی. در این دوره از حراج اثری با عنوان " هیچ روی صندلی" و با ابعاد 196*75*75 از او با قیمت اولیه 1 – 5/1 میلیارد تومان به فروش خواهد رسید.

پرویز تناولی مجمسه ساز، نقاش و مجموعه‌دار ایرانی و یکی از هنرمندان شناخته شده معاصر ایران در خارج از کشور به شمار می‌رود که آثارش در موزه‌های اتریش، ایتالیا، آلمان، آمریکا و انگلستان به نمایش درآمده است.

وی در سال 1316  در تهران متولد شد و از سن یازده سالگی به فراگیری موسیقی و ویالن پرداخت و دوران دبیرستانش را در دبیرستان ادیب، هنرستان کمال‌الملک و هنرستان هنرهای زیبا گذراند. تناولی در سال 1335 به ایتالیا رفت و در آکادمی هنرهای زیبای شهر کارا در رشته مجسمه‌سازی مشغول به تحصیل شد. اما بعد از دو سال مجبور شد به خاطر بی‌پولی به ایران برگردد.
عمده شهرت تناولی به سبب فعالیت هایش در زمینه مجسمه سازی و ساخت مجموعه مجسمه‌های "هیچ"، "دست‌ها" و "قفل و قفس" است که این سه را می توان در زمره معروف‌ترین آثار تناولی قرار داد.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir