سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22209
تاریخ انتشار : 1398/10/25 17:49
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۱۳۹۸ / فیلم

اکبر میخک، نقاشیخط با طعم گز و پولکی



اکبر میخک از معدود هنرمندان اصفهانی است که به رویه معمول هنرمندان این شهر به سراغ نگارگری و آبرنگ نرفته و به صورت جدی نقاشیخط را دنبال کرده است.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: گویا کار میخک پیدا کردن یک سری اصالت‌هایی است که برای مردم شناخته شده هستند اما به نوعی تبدیل به روزمرگی شده‌اند. در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان " سایه"  با  ابعاد 152*190  و با قیمت 30 – 40 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.


گویا کار میخک پیدا کردن یک سری اصالت‌هایی است که برای مردم شناخته شده هستند اما به نوعی تبدیل به روزمرگی شده‌اند. هر چه زندگی متحول می شود، ماهیت هنر هم متحول می‌شود. او سعی می‌کند پتانسیل ذاتی ابزارهای مختلف مثل حروف، کارت پستال، کاشی و هر آنچه اطرافمان وجود دارد، استفاده کرده تا به بیان تازه‌تری برسد.

 در هنر خوشنویسی و انواع خط‌هایی که داریم، قدرت و انرژی خاصی وجود دارد. او بیشتر به انحناها و فراز و فرودی که در خوشنویسی ما وجود دارد، اهمیت می‌دهد. چون نهایتاً انحناها هستند که ویژگی ذاتی جهان طبیعی‌اند. انحناها در هر حال نسبت به خط صاف، زیبایی لطافت و هارمونی و حرکت را مطرح می‌کند. در خوشنویسی حرکت وجود دارد. اینها مبانی و اصالت‌هایی است که وقتی در هنری وجود داشته باشد و آدم در ریتم آن قرار بگیرد و در هماهنگی و هم‌زمانی آن وارد شود، مثل شعر و داستان‌نویسی، دیگر هنرمند را به دنبال خود می‌کشد و می‌رود تا به فضاهایی ناشناخته و نادیده که پایه و اساسشان خط است ولی انحناهایی هستند که به زبان دیگری تبدیل شده‌اند. در ترکیب این‌ها با هم، فضاهایی به وجود می‌آید که به یک فضای تجریدی تبدیل می‌شود و هر کسی می‌تواند درون این آثار، اندیشه و فکر خودش را پیدا کند.

او می‌گوید: امروز ما در فضایی زندگی می‌کنیم که بالا و پایینی وجود ندارد و این‌ها با هم تلفیق شده و به یک عنصر واحد تبدیل شده‌است. بنابراین این برخورد تک واحدی از نظر مواد و نگاه یک طرفه‌ای که به خط می‌کنیم، یک نوع بی‌مهری به خط است. یک عنصر وقتی زیباست که آدم بتواند از همه‌ی جوانب آن را نگاه کند. به همین دلیل وقتی چشم‌تان شی زیبایی را می‌گیرد. و با دلتان ارتباط برقرار می‌کند، تمام دور و اطراف آن را مطالعه می‌کنید و می‌بینید.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir