سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22210
تاریخ انتشار : 1398/10/25 17:55
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۱۳۹۸فیلم

کیانیان، بازگشت دوباره آقای بازیگر به بازار هنر



کیانیان که چهره او بیش از آنکه در حوزه تجسمی شناخته شده باشد بر سر در سینماها نقش می‌یابد، بعد از وقفه چندین دوره ای بار دیگر اثری به حراج تهران داده است.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: ترکیب‌بندی نیمه‌انتزاعی در آثار کیانیان چشم را به چرخش در تمامی نقاط تابلو وا می‌دارد. «ارتباط» به شکلی روایتی در هر لته به واسطه تلاقی سایه‌ها با هم و یا عقب و جلو بودن قدم‌ها، تعریف می‌شود. در این دوره از حراج اثری از وی با  ابعاد 120*251 و با قیمت 60 - 80 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در محله میدان خراسان تهران به دنیا آمد. به گفته خودش، پدرش معروف به حسین تهرانی، باستانی کار قدیمی تهران و همدوره هفت کچلون و حسین رمضون یخی بود.

رضا دومین فرزند خانواده و دارای ۴ برادر و دو خواهر می‌باشد. او در ۱ سالگی به همراه خانواده به مشهد نقل مکان کرد. در مشهد علاوه بر گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در حوزه علمیه مشهد به تحصیل دروس فقهی و اسلامی نیز پرداخت. اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بود که در سال ۱۳۴۵ وی را در نمایشنامه از پانیفتاده‌ها به قلم غلامحسین ساعدی کارگردانی کرد. رضا به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد.

رضا کیانیان در اواخر حکومت پهلوی به عنوان یک توده ای علیه محمد رضا شاه فعالیت داشت. همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزاده سهراب سپهری است.

ترکیب‌بندی نیمه‌انتزاعی در آثار کیانیان چشم را به چرخش در تمامی نقاط تابلو وا می‌دارد. «ارتباط» به شکلی روایتی در هر لته به واسطه تلاقی سایه‌ها با هم و یا عقب و جلو بودن قدم‌ها، تعریف می‌شود و هر تکه نیز در کنار صحنه بعدی، این ارتباط را در مرز وصل و فراق به نوسان وا می‌دارد.

این مرد عرصه سینما درابهر عکاسی‌های خود می‌گوید: هرگز به کهکشان سفر نکرده‌ام؛ اما کهکشان در من سفر کرده است! کهکشان خودش را در جزییاتی از همین وسایل دور و برم به من نشان داد. حیرت کردم. من از نوجوانی در جادوی بی‌انتهایی کهکشان سرگردان بودم و بارها از این همه وسعت و بی‌کرانگی گریسته بودم و حالا کهکشان مرا به خود خواند. از بالا پایین آمد برای من! برای من! و عکس گرفتم و عکس گرفتم … شاید باورتان نشود، من از کهکشان عکس گرفتم.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir