سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22214
تاریخ انتشار : 1398/10/25 18:41
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۱۳۹۸فیلم

مظلومی‌پور، نقاش آبرنگ‌های مدرن



مظلومی‌پور با اشراف به نیاز تجدید نظر در هنر گذشته ایران و با شناختی که از فضاهای خالی داشت، آبرنگ را جانی دوباره بخشید.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: بی‌شک جایگاه سیاوش مظلومی‌پور در حیطه هنر آبرنگ ایران جایگاهی است که باید آن را دوباره بازیابی کرد. در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان " خوابم یا بیدارم"  با  ابعاد 150*100 و با قیمت 50 – 70 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

سیاوش مظلومی پور به سال ۱۳۳۱ در شهر اصفهان زاده شد. تأثیرات محیط هنرخیز زادگاهش از یک سو و علاقه‌ ذاتی استاد به هنر و به ویژه تصویرگری از سویی دیگر باعث جذب شدن او به هنر نقاشی آبرنگ شد. مظلومی پور دانش آموخته رشته معماری داخلی از دانشگاه هنر است.
وی که از نقاط عطف هنر نقاشی آبرنگ ایران محسوب می‌شود، در کنار خلق آثاری همیشه ماندگار به پرورش شاگردان فراوانی در این زمینه نیز اشتغال داشت. از فعالیت‌های دیگر وی نیز می‌توان به طراحی و تصویرگری برای بیش از ۳۰۰ کتاب، جلد نوار کاست و سی دی و پوستر فیلم اشاره کرد. همچنین آثار این هنرمند برجسته در بیش از ۳۰ نمایشگاه داخلی و خارجی حضوری پر فروغ داشته و جوایز ملی و بین المللی متعددی را در کارنامه‌ هنری خود دارد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir