سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22226
تاریخ انتشار : 1398/10/27 13:46
بررسی هنرمندان حراج تهران دیماه ۹۸/ فیلم

بهداد لاهوتی، سفیر فرهنگی سامورایی‌ها در ایران



لاهوتی بیش از آنکه مجسمه‌هایش معرف او باشند چیدمان‌هایی قوی دارد که ترکیب‌بندی و ذهن خلاق وی را به نمایش می‌گذارد.

تجسمی آنلاین: دانیال دادگستر: بررسی هنرمندان حراج دیماه 98 حراج تهران: لاهوتی از آن دسته هنرمندان مجسمه‌ساز است که راحت به سراغ چیدمان رفته و حتی مجسمه‌های اخیرش نیز چیدمانی کنار هم قرار گرفته به نظر می‌رسند.  در این دوره از حراج اثری از وی با عنوان "شکوه" با ابعاد 170*130*80*50 و با قیمت 60 - 80 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

تجربه‌ی ۲۴ ساله‌ی لاهوتی در این حرفه، سابقه‌ی فعالیت‌های اجرایی‌اش در انجمن‌ها و دوسالانه‌ها و همچنین حضور در نمایشگاه‌های متعدد، او را در مجسمه‌سازی و چیدمان بسیار توانمند کرده است. اگر دقت کنیم می‌بینیم او قطعاتی را که گویا با نخ‌های نامرئی در یک افق یکسان قرار گرفته‌اند را در کنار هم قرار می‌دهد و آثاری بدیع خلق می‌کند. 

بهداد لاهوتی در سال 1355 در تهران به دنیا آمد. او کار خود را از 20 سالگی به صورت تجربی در یک کارگاه نجاری آغاز کرد. همچنین، این مجسمه ساز که از سال ۱۳۷۶ کار خود را به صورت تجربی آغاز کرد، مدت سه سال در کارگاه نجاری استاد علیزاده به مجسمه‌‌سازی با چوب مشغول شد.

از سال ۱۳۸۴ به کارهای چیدمانی و مفهومی پرداخت و در همین سال کار با برنز را نزد استاد پرویز تناولی آموخت و همچنان از تجربیات این استاد بهره می‌برد. لاهوتی، مجسمه سازی است که به لحاظ تکنیک مهارت اجرایی بالایی دارد و معمولا در آثارش به نقد اجتماعی می پردازد.

او در برخی از آثارش با دنیای درون خود و طبیعت به خلوت نشسته و مخاطب را به تماشای آن دعوت کرده است. بهداد لاهوتی، احجام بزرگ نمایی شده بسیاری را خلق کرده است و تکان دادن ادراک مخاطب از زیبایی، از جمله ویژگی های کار این هنرمند است. این مجسمه ساز،عضو هیأت مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران از سال 1389 و عضو انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir