سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22298
تاریخ انتشار : 1398/11/09 17:18

ویرانی تا هویت مسلوخ‌شده در گالری فرمانفرما



گالری فرمانفرما روز جمعه (۱۱ بهمن‌ماه) میزبان افتتاحیه دو نمایشگاه نقاشی با عناوین «درآمدی بر ویرانی» و «هویت مسلوخ» است.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه انفردی نقاشی‌های مائده امیری، در گالری شماره ۲ فرمانفرما از روز جمعه (۱۱ بهمن‌ماه) تا ۲۵ بهمن ماه برگزار می‌شود.

مائده امیری که دانش‌آموخته کارشناسی رشته نقاشی از دانشگاه علم و فرهنگ است، آثار خود را در نمایشگاهی تحت عنوان «درآمدی بر ویرانی» ارائه می‌کند.

در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «نقاشی یک نوع روایت است و نقاش روایتگر آن خواهد بود. این جا نه تلاشی برای تخریب چیزها وجود دارد و نه برنامه‌ای برای ساختن آن‌ها. آن چه اتفاق می‌افتد یک لحظه است که نقاشی در آن حاضر است و روایت می‌کند. این‌که چطور ویرانی رخ می‌دهد، پرسشی بوده که توجه به آن جست‌وجویی را برایم ممکن کرده که روایتی از آن را در مجموعه «در آمدی بر ویرانی» با یکدیگر شاهد هستیم.»

همچنین در این تاریخ، گالری فرمانفرما میزبان نمایشگاه انفرادی نقاشی مهدی ریحانی با عنوان «هویت مسلوخ» در گالری شماره ۱ خود، است.

مهدی ریحانی متولد ۱۳۶۵ تبریز و دانش‌آموخته کارشناسی نقاشی است. در کارنامه حرفه‌ای او برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی دیده می‌شود و هم‌اکنون نیز آثار خود را در نمایشی تحت عنوان «هویت مسلوخ» به نمایش گذاشته است.

در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «هویتی که منِ گذشته بخشی از منِ امروزم را می‌سازد و آثار تکه تکه گذشته وخودنگاره‌های امروزه من، نشان از سلاخی شدن منِ انسان است. به‌خاطر داشته باشیم که سرعت و قدرت ما انسان‌ها در تعمیم دادن (مربوط و نامربوط) بسیار شگفت‌انگیز است. به همین علت شبکه‌های اجتماعی می‌توانند زمینه‌ساز بسیاری از قضاوت‌های نادرست و غیردقیق درباره خطاهایمان باشد.»
گالری فرمانفرما در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ واقع شده است.

همچنین امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فراهم شده است.

منبع:ایسنا

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir