سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22309
تاریخ انتشار : 1398/11/12 07:58

فراخوان نمایشگاه "شهر، زنان و حق شهروندی"



نمایشگاه "شهر، زنان و حق شهروندی" بهار 99 در گالری الهه برگزار می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین،  نمایشگاه "شهر، زنان و حق شهروندی " بهار 99 در گالری الهه برگزار می‌شود. این نمایشگاه دومین نمایشگاه از سه‌گانه "شهروندان و حق شهروندی" است که به‌منظور توجه بخشیدن به مدیریت شهری برای بنا ساختن شهر انسانی طراحی شده است تا همه افراد از امکان بیانیِ هنر برای طرح مسئله و مطالبه‌ء ساختن شهری انسانی سود برند.

در متن فراخوان این نمایشگاه آمده است: "شهرها در دنیای امروز محل سکونتِ اجتماعی از زنان، مردان و کودکان، در سنین، قوای جسمانی و ذهنی و جایگاه اجتماعی متفاوت و مختلف هستند. گروهی از آدمیان، که گرد هم آمده‌اند تا فضایی متناسب با نیازها و علایق انسانی‌شان پدید آورند و به صرفِ شهروند بودن، بر این باورند که نیازها و علایق همه آنها از اهمیت یکسان برخوردار است. در این فضا که در نتیجه همنشینی تاریخی سه بعد فیزیکی، ذهنی و اجتماعی خاص به وجود آمده است؛ مناسبات اجتماعی، تاثیرگذاری و تأثیرپذیری هم‌زمان دارد. زنان با ویژگی‌های بیولوژیکی، فرهنگی، آموزشی و سنتی متفاوت، به گونه‌ای متفاوت از مردان با فضا ارتباط می‌گیرند و از طریق حضور و دست‌کاری در فضای زیستشان به رمزگذاری و رمزگشایی در آن می‌پردازند.

در این میان با نگاهی گذرا به شهرهای بزرگ و کوچک به راحتی در می‌یابیم که در طول تاریخ با وجود تغییرات گسترده اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، بیش از اینکه تغییر بر زندگی زنان حاکم باشد، ثبات حاکم بوده است. زیرا پدرسالاری که در طول تاریخ بر زندگی جامعه و از جمله زنان سیطره داشته است دارای بنیان‌های نظری ثابتی است که مانع تغییرات عمده محتوایی می‌شود و تنها در برخی عرصه‌ها، در سطح نمود می‌یابد. پس برای مواجهه و مصون ماندن از آسیب‌ها و آزارهای بالقوه جنسیتی که نتیجه آن نگاه مردسالار است، زنان بسته به سبک و شرایط زندگی ناگزیر از یافتن استراتژی‌های متنوعی هستند. به هر روی باید زن بود تا ترس و درد نهفته در عبور از پل‌های هوایی، کوچه‌ها و خیابان‌های تاریک و محیط‌های عمومی را تا عمق استخوان تجربه کرده باشید تا باور کنید که همه شهروندان در بهره‌مندی از حقوق شهروندی برابرند. ما با ابزار هنر که عمیق و اثربخش است می‌کوشیم به این رنج نابرابری پایان دهیم یا دست‌کم با بهبود کمینه وضعیت، قدری از زخممان را التیام بخشیم."

علاقه‌مندان به شرکت در نمایشگاه "شهر، زنان و حق شهروندی" از 10 تا 17 اسفندماه 98 فرصت دارند تصویر آثار خود را جهت مرحله اول داوری به آدرس ایمیل elahe@elahe.net ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 09121830862  تماس بگیرند. نمایشگاه در هفته پایانی خرداد 99 در نگارخانه الهه برگزار می‌شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir