سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22321
تاریخ انتشار : 1398/11/14 08:28

افتتاح چهارمین جشنواره صنایع‌دستی



مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره صنایع‌دستی فجر عصر امروز (۱۳ بهمن‌ ماه) با ارائه ۲۵۰ اثر در موزه ملی ایران افتتاح شد. این جشنواره تا ۲۱ بهمن ماه ادامه دارد.

به گزارش تجسمی آنلاین، چهارمین جشنواره صنایع‌دستی فجر عصر روز یکشنبه (۱۳ بهمن ماه) با حضور پویا محمودیان (معاون صنایع دستی)، جبرئیل نوکنده (مدیر موزه ملی ایران)، پروانه حیدری (معاون صنایع دستی استان تهران)، جعفر صالحی (معاون صنایع دستی استان اصفهان) و جمعی از هنرمندان، صنعتگران و مسئولان حوزه صنایع دستی کلید خورد. 

به گفته محمودیان از میان ۴۰۰ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه جشنواره، ۲۵۰ اثر در نمایشگاه صنایع دستی فجر امسال، به نمایش گذاشته شده است. این آثار در حوزه‌های گوناگونی همچون تذهیب، معرق چوب، ورنی‌بافی، گلیم‌بافی، خراطی چوب، زیورالات سنتی، سفال و سرامیک، نقاشی روی استخوان، سوزن‌دوزی و ... ارائه شده‌ است.

در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که این دوره از جشنواره صنایع‌دستی فجر در حالی کار خود را آغاز کرده است که پیش از این اطلاعات مشخص و دقیقی از ساز و کار آن منتشر نشده بود و شاید همین ضعف در اطلاع‌رسانی یکی از دلایل اصلی کمرنگ بودن این جشنواره در میان سایر جشنواره‌های پر سر و صدای فجر محسوب می‌شود.

همچنین از دیگر نکات جالب توجه مراسم افتتاحیه جشنواره صنایع دستی چهارم می‌توان به غیبت علی‌اصغر مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ اشاره کرد و این در حالی است که مونسان همواره بر همین صنایع‌دستی و به ویژه لزوم حمایت از این حوزه تاکید داشته است.

به

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir