سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22368
تاریخ انتشار : 1398/11/26 12:58

بزرگداشت سید حسین میرخانی در موزه خوشنویسی برگزار می شود



مراسم بزرگداشت استاد سید حسین میرخانی 29 بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، مراسم بزرگداشت استاد سید حسین میرخانی، کاتب وحی الهی و از احیاگران خوشنویسی معاصر ایران در موزه خوشنویسی ایران برگزار می‌شود.

استاد سید حسین میرخانی فرزند سید مرتضی خوشنویس برغانی و برادر سید حسن میرخانی، در سال ۱۲۸۶ش در تهران دیده به جهان گشود. پدرش سیّد مرتضی برغانی کاتب و خوشنویس و از پیروان میرزا رضای کلهر بود. حسین میرخانی از استادان نامدار خط نستعلیق بود و از ابتدای تشکیل انجمن خوشنویسان ایران در سال ۱۳۳۰ تا سال ۱۳۵۶ به عنوان استاد ممتاز با آن انجمن همکاری داشت. استاد میرخانی شاگردان بسیاری را تربیت کرد اما به علت از دست دادن بینایی­اش از ادامه این راه بازماند.

 سیدحسین میرخانی علاوه بر خوشنویسی، سال‌ها به فراگیری موسیقی و نواختن کمانچه پرداخت. او در طول عمر خود دو نسخه قرآن کریم به خط نستعلیق را در سال‌های ۱۳۲۳ و ۱۳۲۸ کتابت کرد. همچنین آثار نفیس ادبی و کتاب‌های درسی بسیاری به خط او مزین شد. حسین میرخانی سال‌های آخر عمر را در نابینایی گذراند و ۱۱ خرداد ۱۳۶۱دار فانی را وداع گفت.

مراسم بزرگداشت استاد سید حسین میرخانی عصر روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵/۳۰ در موزه خوشنویسی ایران به نشانی خیابان انقلاب، خیابان شریعتی، نرسیده به خیابان حقوقی، بن‌بست فولادوند برگزار می‌شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir