سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22393
تاریخ انتشار : 1398/12/03 11:10

اینستالیشن هنرمند ایرانی در آلمان



چیدمانی از هما امامی در کلیسای سنت گرترود شهر کلن به نمایش درآمد.

به گزارش تجسمی آنلاین،  چیدمانی از هما امامی با نام "باستان‌شناسی در حال حاضر" در کلیسای سنت گرترود شهر کلن آلمان به نمایش درآمد. 

امامی این اثر را با استناد به نظریه‌ای از ارسطو درباره زمان به وجود آورده است. در این نظریه آمده است: "زمان گذشته و آینده وجود ندارد. گذشته که گذشته است و دیگر هرگز برنمی‌گردد و آینده هم که هنوز نیامده و تنها در خیال است و تنها این زمان حال است که واقعی است. "

این چیدمان شامل میزی به طول 20 متر است که روی آن 30 قطعه از اجزای مجموعه‌های قبلی هنرمند انتخاب شده و کنار هم قرار گرفته است. این آثار در طول سال‌های گذشته شکل گرفته‌اند و حالا که قطعاتی از آنها در کنار هم روی این میز چیدمان شده است، از معنای اولیه خود جدا شده و بدون هیچ تفسیری روی میز در کنار هم چیده شده‌اند. آنها مانند کشفیات حاصل از یک حفاری باستان‌شناسی هستند که در کنار هم قرار گرفته‌اند اما ارتباطی با یکدیگر ندارند.

آثار هما امامی ریشه‌های عمیقی در خاطرات و تجربیات خود او دارند. آثار او خاطرات و تجربیات مشترکى را زنده می‌کنند که هر بیننده‌ای آن را زیسته و گویى از درون حافظه جمعى و کهن‌الگوها بیرون می‌جهند. او با گردآوری و آرشیو کردن اشیاء و عناصر مختلف، آثاری به وجود می‌آورد که درک مستقیم و قابل‌فهمی از ترجمه عناصر جمع‌آوری شده به دست می‌دهد.

هما امامی متولد ۱۳۳۴ است و پس از اتمام تحصیلات در رشته مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، تحصیلات خود را در آلمان ادامه داد و هم اکنون در مدرسه موسیقی و هنر شهر بروهل آلمان به تدریس مشغول است. آثار او در بسیاری از موزه‌ها و موسسه‌های فرهنگی آلمان و اروپا به نمایش درآمده است. امامی سال 1395 نمایشگاه نقاشی و چیدمان را در پروژه‌های آران برگزار کرده است.

 

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir