سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 22417
تاریخ انتشار : 1398/12/12 13:51

اولین مسابقه کارتون «کرونایی» کلید خورد



سید مسعود شجاعی طباطبایی از برپایی اولین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در ایران و جهان به منظور هم‌افزایی برای مقابله با این ویروس خبر داد.

به گزارش تجسمی آنلاین، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کاریکاتوریست و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از برگزاری اولین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» خبر داد و گفت: تعداد کشورهایی که درگیر بیماری کرونا شدند هر روز رو به افزایش است و با توجه به سه نکته مهم تصمیم گرفتیم این مسابقه بین‌المللی را برای هم افزایی بیشتر در این زمینه راه اندازی کنیم.

وی توضیح داد: نکته اول این است که موضوع «ما کرونا را شکست می‌دهیم» عنوان مناسبی برای مسابقه است، چراکه ویروس‌های دیگری نیز در ایران و دنیا بروز کردند و از بین رفتند پس کرونا هم از بین می‌رود. نکته دوم این است مردم ایران باید بدانند فقط ایران درگیر این ویروس نیست و همه کشورها با آن درگیرند. نکته سوم اینکه در این موضوع، بحث روحیه بخشی را مهم می‌دانیم؛ چون یکی از مواردی که باعث ابتلاء به کرونا می‌شود، ترس و ناامیدی است که در سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار است.

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: نکته خیلی مهم برای ما، جنگ با ویروس کرونا است چون در کنار این اتفاق می‌بینیم که معاندان با ایران و نظام در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال سیاسی کردن ماجرا هستند و از آن بهره برداری سیاسی می‌کنند و این در حالی است که این ویروس گریبان همه جهان را گرفته است. البته ما در این مسابقه به این موارد نپرداختیم اما در دل ماجرا به این نکته اشاره کردیم که این اتفاق سیاسی نیست و مربوط به کل دنیا است.

وی بیان کرد: این مسابقه بین‌المللی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مشارکت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، بنیاد فرهنگی روایت فتح، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ و… برگزار شده است. از همه عزیزانی که می‌توانند در این راه کمک حال باشند و می‌توانند به ما کمک کنند درخواست دارم تا به کمک ما بیایند.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: فراخوان این مسابقه روز گذشته منتشر شده است و تا این لحظه، از ۱۱ کشور اثر به مسابقه ارسال شده است و حتی از کشور چین سه هنرمند شرکت کردند.

به گزارش مهر، فراخوان مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ما کرونا را شکست می‌دهیم» به شرح زیر است:

شرایط:

- هر شرکت کننده می‌تواند در هر بخش حداکثر ۵ اثر ارسال نماید.

- آثار باید با فرمت png یا jpg و رزولوشن ۳۰۰dpi و در طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل ارسال شود.

- ارسال نام و نام خانوادگی، آدرس پستی، آدرس ایمیل، تلفن، عکس و سوابق کاری در قالب فایل word توسط هنرمند الزامی است.

- به هنرمندانی که آثارشان به فینال راه یابد کاتالوگ نمایشگاه اهدا می‌شود، (۵۰ فینالیست ) و فایل الکترونیکی PDF کاتالوگ برای همه شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

- اهدای جوایز برگزیدگان ایرانی منوط به حضور آنان در مراسم اختتامیه است. (بدیهی است بعد از شکست کرونا!)، کمک هزینه سفر به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت.

جوایز:

نفر اول: ۱۵۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

نفر دوم: ۱۰۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

نفر سوم: ۵۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

جوایز ویژه برای هنرمندان ایرانی:

به هفت نفر جایزه نقدی دو میلیون تومانی به همراه یادمان تقدیر تعلق می‌گیرد.

مهلت ارسال آثار:

تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۹

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز:

متعاقباً اعلام می‌شود.

نشانی ارسال الکترونیکی آثار: coronacontest@gmail.com

نشانی: شیراز ، بلوار زند، ساختمان مرکزی علوم پزشکی شیراز، مدیریت فرهنگی

تلفن :۰۷۱۳۲۱۲۲۶۵۳ و ۰۷۱۳۲۱۲۲۶۴۹

موبایل :۰۹۱۷۳۰۵۲۶۷۱

منبع:مهر

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir