سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23526
تاریخ انتشار : 1399/02/15 14:43
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

دیگو ریورا، مشت‌های آهنین سرخ بر دیوارهای مکزیکوسیتی



دیگو ریورا، یکی از پیشگامان نقاشی دیواری مکزیک ، به دلیل نقاشی های دیواری واقعی و نقاشی های زنده مشهور شد.

تجسمی‌آنلاین: در روزهایی که کرونا همه را خانه نشین کرده است، برآن شدیم که در تجسمی‌آنلاین هر روز یک هنرمند را معرفی و تابلوهای معروف وی را نشان دهیم تا رخوت روزهای قرنطینه با هنر زدوده شود.

دیگو ریورا، یکی از پیشگامان نقاشی دیواری مکزیک ، به دلیل نقاشی های دیواری واقعی و نقاشی های زنده مشهور شد. او از کودکی مجذوب نقاشی شد و هنگامی که تنها ده سال داشت ، در آکادمی مکزیک سن کارلوس شروع به تحصیل هنر کرد. وی در سال 1907 به اروپا مهاجرت کرد.

دیگو ریورا ابتدا در اسپانیا ماند و به تدریج به فرانسه رفت و در آنجا امتیاز زندگی و کار با بسیاری از شخصیت های برجسته را داشت. در پاریس بود که با جنبش کوبیستی، به رهبری هنرمندان مشهور مانند ژرژ براک ، پابلو پیکاسو و خوان گریس روبرو شد. او این شکل جدید هنری را بین سالهای 1913 و 1917 به دست آورد.  سهم هنری وی در تاریخ هنر در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفت و در نمایشگاه های مختلف در سراسر جهان به نمایش گذاشته شد ، و نقاشی های او به صورت خودجوش بود ، همانطور که دیگو گفت: "من هر آنچه را که می بینم، فکر می کنم و ترسیم می کنم ، ترسیم می کنم و ترسیم می کنم. "

ریورا چندین بار ازدواج کرد ، یکی از همسران وی هنرمند مشهور مکزیکی فریدا کالو بود که با او در سال 1929 وارد پیوند ازدواج شد. عروسی آنها دستخوش اعتراضات بسیاری شد و پس از طلاق در سال 1939 ، آنها دوباره در سال 1940 ازدواج کردند و تا زمان مرگ فریدا یک زن و شوهر باقی ماندند. ریورا به دلیل نارسایی قلبی در هفتاد سالگی درگذشت و میراث هنری غنی را پشت سر گذاشت که تا به امروز در سراسر دنیا ارزش دارد.
 
تابلو نقاشی خیابان اویلا از دیگو ریورا شاید این یکی از محبوب ترین نقاشی های چشم انداز ریورا باشد ، جایی که استفاده از رنگ های روشن به خصوص هنگام به تصویر کشیدن درختان ، فراتر از دامنه این کار به سطح کاملاً متفاوت می رود.

تابلو  نقاشی برهنه با نیلوفرها اثر دیگو ریورا شایان ذکر است که این نقاشی نام جایگزین دیگری با عنوان "Desnudo con alcatraces" دارد ، و خود این اثر یکی از محبوب ترین نقاشی های دیواری دیگو ریورا است ، جایی که او همچنان به تجلیل از روابط دهقانان با طبیعت می پردازد. نیلوفرهایی که نمادی از ایده نفسانی هستند با شکوهی در این اثر هنری به تصویر کشیده شده اند و تأکید بر ایده نقاش دارد.

تابلو نقاشی روز مردگان اثر دیگو ریورا: "روز مردگان" یکی از تعطیلات قابل توجه در مکزیک است ، جایی که مردم عزیزان خود را که به دنیای دیگری نقل مکان کرده اند ، به یاد می آورند. ریورا بخشی از جنبش یادبود مکزیک بود و به محض بازگشت به مکزیک در سال 1921 ، وی تصمیم به ایجاد نقاشی های دیواری واقع بینانه برای تعطیلات این کشور گرفت ، این اثر خاص هنری یکی از آنهاست. این نقاشی که به نوعی تعطیلات اشاره دارد ، نقش مهمی در ایجاد تمایل به "روز مردگان" به عنوان یک موضوع مهم در هنرهای تجسمی ایفا کرده است.

تابلو مرد در چهار راه : در مورد این تصویر ، که برای اولین بار در لابی راکفلر پلازا نصب شد ، اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت. در ابتدا ، این هنرمند تأیید خانواده راکفلر را دریافت کرد ، اما اختلافات و اختلاف نظرها پس از نصب پرتره ولادیمیر لنین که در این تابلو گنجانده شده بود شروع شد. مدیر آن زمان مرکز راکفلر ، نلسون راکفلر ، از ریورا خواست که تصویر را از بین ببرد ، اما او حاضر نشد. بنابراین ، این اثر برداشته شد و یک نقاشی دیواری دیگر توسط Josep Maria Maria Sert پس از سه سال جایگزین آن شد. اثر اصلی فقط به شکل نقاشی های سیاه و سفید وجود داشته است ، پس از آن ریورا این اثر را مجدداً رنگ آمیزی کرد و آنرا تنظیم کننده انسانی کیهان خواند ، که به جز چند تغییر ، مانند اصلی به نظر می رسید.
تابلو هندوانه : هندوانه ها در تعطیلات روز مردگان مکزیک به صورت نمادین ، طراحی شده و برای زنده ماندن یاد و خاطره آن مرحوم است. همسر دیگو ریورا تنها هشت روز قبل از مرگ او زندگی آرامش بخش را به تصویر کشید. شاید ریورا این عکس را به یاد نیمه بهتر خود کشید و چند روز پس از آن به طور تصادفی درگذشت. اگرچه معنی هندوانه کاملاً مشخص نیست ، اما استفاده واضح از رنگ ها جلوه ای واقعی به آن می بخشد.
 
تابلو پرتره ایگناسیو سانچز : این اثر هنری کاملاً نشانگر توانایی ریورا در ترسیم افرادی است که وی مرتباً می دید. یک سبک ساده اما زیبا با استفاده حداقل از رنگ ها کاملاً بر ویژگی های پرتره و شخصیت فرد تأکید دارد. هنگامی که او راضی به نظر می رسد بی گناهی در چهره یک پسر کوچک وجود دارد. ژستی که او شکل می دهد ، دستانش را می چسباند و نگاه عاقلانه به چشمان او نشان می دهد که او از سن خود بالغ تر است و یک کلاه بزرگ تقریباً صورت او را می پوشاند ، در حالی که لباس او نشان می دهد که او می تواند در هر زمان به والدین خود در این زمینه بپیوندید. از طریق این تصویر ، تمایل Rivera برای به تصویر کشیدن زندگی دهقانان و تلاش برای زنده ماندن آنها منعکس شده است.
 
تابلو مادری آنجلینا و کودک: ریورا بخشی از جنبش آوانگارد کوبیسم بود که در بسیاری از آثار وی از جمله این اثر منعکس شد. تکنیک کوبیستی تجزیه و تحلیل اشیاء ، پارتیشن بندی و مونتاژ انتزاعی آنها در تصویر قابل مشاهده است. براساس زندگی شخصی ریورا ، این تصویر همسر عادی آنجلینا بلوف و فرزندشان، دیگو را نشان می دهد که چند ماه پس از تولد وی پس از بیمار شدن با آنفولانزا ، دنیای فانی را ترک کردند.
 
تابلو یکشنبه رویایی در پارک آلامامه: کارلوس Obregon Santacilia ، معمار مشهور مکزیکی ، از ریورا خواست که این عکس را برای رستوران ورسای هتل Del Prado بسازد. با این حال ، پس از زلزله سال 1985 که شهر مکزیکوسیتی را لرزاند ، هتل ویران شد و نقاشی دیواری در موزه دیواری دیگو ریورا حفظ شد. موضوع تصویر درگیری بین طبقه بورژوازی پس از انقلاب مکزیک سال 1910 است. او پارک مرکزی آلامامه را به عنوان زمینه اصلی انتخاب می کند ، که شخصیت های برجسته بسیاری از جمله همسرش فریدا کالو ، لا مالینکه ، خوزه ماری و وینفیلد اسکات در آن حضور داشتند.
 
تابلو حمل کننده گل : از نظر ظاهری ساده است ، اما نمادگرایی زیادی را به تصویر می کشد که درهم و برهمی و غرور زندگی دهقانان را به تصویر می کشد ، موضوعی مشترک که در بسیاری از آثار او مشاهده می شود. دهقان ، همانطور که می بینید ، در حمل یک سبد بزرگ گل تلاش می کند و همسرش در این کار به او کمک می کند. گلها شگفت انگیز هستند ، اما کسی که آنها را حمل می کند نمی تواند زیبایی خود را گرامی داشته باشد ، زیرا برای او صرفاً هدف دنیوی، معامله است. به گفته برخی منتقدان ، سبد بزرگی که در پشت کارگر قرار دارد ، ظاهراً بر موانعی که یک کارگر آماده در دنیای سرمایه داری با آن روبرو است ، اشاره دارد.
 
تابلو دهقانان: تصویر جالب دهقانی دیگری از ریورا ، که در آن می توانید ببینید که چگونه یک شخص سخت کار می کند. چشم انداز زیبایی که به لطف استفاده واضح از رنگ ها ایجاد شده است ، با فرد موجود در قاب که با تمام تلاش خود برای انجام کار تلاش می کند ، به شدت تضاد دارد.
 
تابلو ملوان و صبحانه : تصویر کوبیستی دیگر از ریورا نمادی از موج رو به رشد جنبش ناسیونالیستی فرانسه است. او به دنبال تکنیک کوبیسم ، یک نسخه هندسی از ملوان را که در میز چوبی کافه نشسته است ، تهیه می کند و در نوشیدنی زیاده روی می کند. کلمه "وطن پرست" ، که روی لباس او حک شده است ، نشانه ای از وفاداری و میهن پرستی او است.
 
تابلو بازار Tenochtitlan :  Tenochtitlan که توسط آزتک ها تاسیس شده است ، به یک شهر پر رونق تبدیل شده است و ریورا از طریق این تصویر نمایش فوق العاده ای از صحنه بازار ارائه می دهد. تابلو نشان می دهد که کارگران سخت کار می کنند ، اما به امپریالیسم آزتک اشاره نمی کنند. در آن زمان برده داری به اوج خود رسیده بود و مردم را مانند سایر کالاها می فروختند ، گرچه هیچ اشاره ای به این وجود ندارد.

نقاشی دیواری صنعت دیترویت: از دیگر نقاشی های معروف ریورا می توان به "صبح اویلا" (1908) ، آفتابگردان ها ، نقاشی های دیواری صنعت دیترویت (33- 1932 ، متشکل از بیست و هفت صفحه) ، تاریخ مکزیک (35- 1929 ، واقع در پله های کاخ ملی مکزیک سیتی) اشاره کردو البته کار "خانه روی پل".

ریورا سوژه چندین نمایش سینمایی و نمایش های ادبی بوده است. همسرش ، فریدا کاهلو نیز در سال 1931 دو سال پس از ازدواج ، او را در یکی از نقاشی های خود طراحی کرد ، که این نیز به عنوان پرتره عروسی آنها در نظر گرفته شد.

اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


اثری-از-دیه‌گو-ریورا

اثری از دیه‌گو ریورا


نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir