سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23553
تاریخ انتشار : 1399/02/23 17:11
هنر در قرنطینه/ آشنایی با هنرمندان بزرگ دنیا

ون‌گوک، مرد یک گوش هنر که هیچکس مانند او نیست



سبک خاص ونگوگ، وضعیت روح‌ و روانی او، نقاشی از مردمان کارگر و خودنگاره‌های متعددش از جمله موارد قابل توجه در آثارش محسوب می‌شود.

تجسمی‌آنلاین: در روزهایی که کرونا همه را خانه نشین کرده است، برآن شدیم که در تجسمی‌آنلاین هر روز یک هنرمند را معرفی و تابلوهای معروف وی را نشان دهیم تا رخوت روزهای قرنطینه با هنر زدوده شود.

ونگوگ یکی از نقاشان برجسته سبک امپرسیونیست سده نوزدهم میلادی به شمار می‌رود که تابلوهایش تاثیر فراوانی را در آثار هنرمندان پس از خود نهاد. سبک خاص ونگوگ، وضعیت روح‌ و روانی او، نقاشی از مردمان کارگر و خودنگاره‌های متعددش از جمله موارد قابل توجه در آثارش محسوب می‌شود.

ونسان ونگوگ یکی از معروف‌ترین نقاشان جهان در ۳۰ مارس ۱۸۵۳ میلادی در دهکده‌ای در جنوب هلند به دنیا آمد. درباره‌ سال‌های اولیه زندگی او اطلاعات کمی وجود دارد و تنها چیزی در منابع ذکر شده، ساکت بودنش و مشهود نبودن استعداد بارز هنریش است. سال‌های تحصیلش در شهرهای مختلفی سپری شد. ونگوگ در ۱۶ سالگی شروع به کار در گالری لاهه کرد که متعلق به دلالان هنری فرانسه بود. برادرش تئو که در یکم می ۱۸۵۷ میلادی متولد شده بود، هم بعدها به کار در همین موسسه مشغول شد. این گالری در ۱۸۷۳ میلادی ونگوگ را به لندن و ۲ سال بعد به پاریس منتقل کرد. در همان جا بود که او تمام جاه‌طلبی‌هایش برای هنرمند شدن را رها کرد و یک دلال هنری شد. البته کمی بعد به خاطر غرق شدن در مذهب و دوری از دنیای کتاب‌های مدرن و زمینی از کار اخراجش کردند.

خودنگاره یکی از بهترین و خاص‌ترین آثار ونگوگ است. ونگوگ خودنگاره‌های بسیاری کشیده است. گویا روی‌آوردن او به کشیدن پرتره از خود به سبب مأیوس‌شدنش از یافتن مدلی مناسب بوده.

وقتی ونگوگ تصمیم گرفت، هنرمند شود، هیچکس حتی خودش حضور یک نبوغ ویژه را حس نمی‌کرد. تحول او از یک تازه‌کار به یک استاد واقعی بسیار سریع اتفاق افتاد. او در نهایت به همه ثابت کرد که استعداد ویژه‌ای در انتخاب رنگ‌های هارمونیک و شجاعانه دارد و غریزه‌اش در انتخاب ترکیب‌بندی‌های ساده و به یادماندنی بی‌بدیل است. او که برای آغاز حرفه‌ جدیدش راهی بروکسل شده بود تا در آکادمی هنر آن‌جا تحصیل کند، تنها بعد از گذشت ۹ ماه همه چیز را رها کرد.

در آوریل ۱۸۸۱ میلادی او دوباره به خانه‌ پدری بازگشت و با هر نوع مَتریالی آغاز به یادگیری طراحی کرد. بسیاری از کارهایش ملهم از زندگی دهقانی بودند. در پایان ۱۸۸۱ میلادی او به لاهه نقل مکان کرد و در آنجا هم به طراحی مشغول بود. در انتهای ۱۸۸۴ میلادی پس از یک دوره جابه‌جایی‌های پی‌ در پی و تجربه‌های گوناگون، ونگوگ شروع به طراحی و نقاشی یک مجموعه‌ بزرگ از پرتره‌ها و دست‌های پینه بسته‌ دهقانان کرد تا اثر بزرگ خود را آماده کند. او بسیاری از کارهای شناخته‌شده‌اش را در ۲ سال آخر زندگی‌اش تکمیل کرد. وی در یک دهه بیش از ۲ هزار ۱۰۰ کار هنری تولید کرد که شامل ۸۶۰ نقاشی رنگ روغن و بیش از یک هزار ۳۰۰ نقاشی با آبرنگ می‌شود. در ادامه برجسته ترین آثار هنری وی که در اندیشه و نگاه نقاشان سده های دیگر تاثیر بیشتری داشته به اختصار معرفی می شود.

اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


اثری-از-ون-گوک

اثری از ون گوک


نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir