سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23581
تاریخ انتشار : 1399/03/06 09:04

افزایش چشمگیر فروش حراج‌خانه‌های فرانسه



فروش حراجی‌های هنری فرانسه که به دلیل کرونا به طور موقت مزایده حضوری را متوقف کرده بودند، به دنبال بازگشایی دو برابر شد.

به گزارش تجسمی آنلاین، حراج‌خانه‌های پاریس با رعایت شیوه‌نامه‌های پیشگیرانه از جمله محدود کردن تعداد بازدیدکنندگان و افزایش تمهیدات بهداشتی، مزایده‌های حضوری را از سر گرفتند اما با وجود تمام محدودیت‌ها، با استقبال خوب خریداران روبه‌رو شدند. 

حراجی آرت کیوریال (Artcurial) در نخستین حراجی حضوری خود در دوره پساکرونا که در تاریخ ۱۹ مه (۳۰ اردیبهشت) برگزار شد، با فروش ۸۷ درصد از کالاهای به حراج گذاشته شده در مجموع ۱ میلیون یورو فروش کرد که دو برابر مبلغ پیش‌بینی‌ شده بود.

بازدید از آثار به حراج گذاشته شده از نزدیک تنها با تعیین قرار قبلی ممکن بود و بیشتر خریداران از خانه به صورت آنلاین یا تلفنی در این مزایده شرکت کرده و یا سفارش خرید خود را به طور مکتوب ارائه دادند. با این وجود ۱۰ صندلی به علاوه ماسک و ژل ضدعفونی کننده برای پذیرایی از مجموعه‌دارانی که به شرکت حضوری در مزایده تمایل داشتند، در اتاق فروش تدارک دیده شده بود.     

از مهمترین معاملات انجام شده در بخش طراحی که با استقبال خوبی از طرف خریداران روبه‌رو شد، می‌توان به گل میناهای (Marguerite) برنزی هوبر لوگال (Hubert Le Gall) اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شد ۸ تا ۱۲ هزار یورو فروش کند اما به قیمت نهایی ۳۳ هزار و ۸۰۰ یورو فروخته شد. 

سابرینا دولا (Sabrina Dolla) کارشناس بخش طراحی و آرت دکوی حراجی آرت کیوریال درباره استقبال غافلگیرکننده از این حراجی می‌گوید: عطش و اشتهای خریداران در طول دوره قرنطینه و خانه‌نشینی نه تنها فروکش نکرده بلکه حتی شدیدتر هم شده بود. بازار به طور موقت به حال تعلیق درآمده بود اما تقاضا نه. خدمات تلفنی و آنلاین در اولین حراجی پس از قرنطینه خیلی موثر واقع شدند و بیش از ۴۰۰ نفر از این طریق در مزایده شرکت کردند.

حراج‌خانه کریستی (Christie) نیز این هفته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، سه حراجی برگزار می‌کند. تعداد شرکت‌کنندگان محدود و تحت کنترل خواهد بود و حاضران باید با توجه به علامت‌گذاری‌های انجام شده، فاصله اجتماعی مطلوب را رعایت کنند. به علاوه، سپرهایی از جنس پلکسی‌گلاس در ورودی مجموعه نصب شده و ماسک و دستکش در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. 

سسیل وردیه (Cécile Verdier) مدیر این حراج‌خانه می‌گوید: نهاد نماینده حراجی‌ها پنجشنبه گذشته مجوز بازگشایی حراجی‌ها را با حضور بیش از ۱۰ نفر، با رعایت فاصله بیش از یک متر و استفاده از ماسک، از دولت گرفت. بدین‌ترتیب می‌توانیم حراجی‌ها را بدون نیاز به تعیین کردن قرار قبلی به روی علاقمندان باز کنیم. روز دوشنبه که برای اولین بار پس از شیوع کرونا، حراجی را باز کردیم، ۶۰ مراجعه کننده داشتیم که از این که می‌توانند بار دیگر به صورت حضوری و نه آنلاین از آثار هنری بازدید کنند، خوشحال بودند.  

حراج‌خانه پیازا (Piasa) نیز نخستین حراجی حضوری خود را با موضوع هنر مدرن و معاصر، پنجشنبه آینده (۸ خرداد) برگزار خواهد کرد.

اولین حراجی حضوری پساکرونایی ساتبیز پاریس نیز در روز ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir