سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23650
تاریخ انتشار : 1399/04/07 12:05

بازآفرینی شاهکارهای نقاشی با هوش مصنوعی



محققان دستگاهی مبتنی بر یادگیری ماشینی ابداع کرده‌اند که پس از رمزگشایی از ضربات قلمو روی بوم، می‌تواند حتی معروف‌ترین تابلوهای نقاشی را نیز بازآفرینی کند.

به گزارش تجسمی آنلاین، اگرچه نمی‌توان در زمان سفر کرد و دید کلود مونه نقاش برجسته فرانسوی یا ونسان ون‌گوگ نقاش مشهور هلندی چگونه شاهکارهای خود را خلق کردند اما هوش مصنوعی حالا می‌تواند تکنیک‌های مورد استفاده در این نقاشی‌ها را با دقتی نسبتا بالا ترجمه کند.

پژوهشگران لابراتوار علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه ام‌آی‌تی (CSAIL) یک سامانه مبتنی بر یادگیری ماشینی به نام تایم کرافت (Timecraft) ابداع کرده‌اند که می‌تواند مراحل کشیده شدن یک تابلوی نقاشی را ردیابی و ضربات احتمالی قلمو روی بوم را، حتی در مورد شاهکارهای نقاشان مطرح دنیا، بازآفرینی کند.

این سامانه قبل از شروع به کار با ۲۰۰ ویدئوی کوتاه از مراحل کشیده شدن نقاشی‌های آبرنگ و دیجیتال آموزش داده شد. پژوهشگران در مرحله بعد یک شبکه عصبی پیچشی (Convolutional Neural Network) در این سامانه هوشمند ایجاد کردند تا براساس چیزی که یاد گرفته بود، آثار هنری را واسازی (deconstruct) کند.

نتایج به دست آمده بی‌عیب و کامل نیستند اما از آنچه فکرش را می‌کنید کارآمدترند. در یک نظرسنجی آنلاین، این هوش مصنوعی توانست با بازآفرینی دقیق یک تابلو تقریبا نیمی از افراد شرکت‌کننده را در مورد اصالت اثر به اشتباه انداخته و فریب دهد.  

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir