سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23685
تاریخ انتشار : 1399/04/29 12:43

انتشار فراخوان دیوارنگاری «تجلیل از محیط بانان»



سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام فراخوانی از هنرمندان برای شرکت در دیوارنگاری «تجلیل از محیط بانان» دعوت کرد.

به گزارش تجسمی آنلاین و به نقل از روابط عمومی‌ و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ محیط بانان ماموران اجرایی سازمان محیط زیست کشور در مناطق تحت مدیریت در عرصه‌های جنگلی و کویری کشور هستند. آنان وظیفه محافظت از میراث و گنجینه‌های طبیعی را برعهده دارند، هرساله تعدادی از محیط بانان در حین انجام وظیفه، طی درگیری با شکارچیان، سقوط از پرتگاه، تصادف و غیره جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان زیباسازی شهر تهران هم به عنوان متولی آثار هنر شهری، به منظور پاسداشت فداکاری‌ «محیط بانان» کشورمان و در راستای افزایش حمایت و آگاهی از کار حساس و مهم «حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش» فراخوان دیوارنگاری تجلیل از محیط بانان و شهدای محیط بان را اعلام کرد.

برهمین اساس؛ هنرمندان تجسمی می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را با موضوع یادشده به این سازمان ارسال کنند.

ادای احترام به محیط‌بانان شهید و همکارانشان که شجاعانه نقش خود را در محافظت از محیط زیست کشور ایفا می‌کنند،دست‌یابی به ایده‌های نو و خلاقانه، ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری و بهره مندی از آثار فرهنگی و هنری از جمله اهداف این فراخوان است.

براساس این گزارش؛‌ هنرمندان باید برای شرکت در این فراخوان طرحی نمادین آماده کنند و اسامی ‌شهدای محیط بان را با لی‌اوت و نوشتار مناسب در طرح جای دهند.
توجه به نقش محیط بانان در حفظ و دفاع از عرصه‌های طبیعی، ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با تجلیل و ادای احترام به محیط بانان و شهدای محیط بان، توجه به ایده‌های توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان مؤثر، مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، توجه به تکنیک اجرای اثر با رنگ اکریلیک از ویژگی‌هایی است که باید در طرح‌های ارسالی مورد توجه قرار بگیرد.

ثبت نام و ارسال آثار تا پایان روز یکشنبه ۱۹ مردادماه ادامه دارد و ثبت نام و ارائه آثار فقط از طریق ایمیل صورت می‌گیرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir