سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23695
تاریخ انتشار : 1399/05/01 11:23

کشف یک نقاشی مخفی از پیکاسو



محققان آمریکایی با روش تصویربرداری مادون قرمز نقاشی جدیدی از «پابلو پیکاسو» را در زیر یکی از آثار انتزاعی وی کشف کردند.

به گزارش تجسمی آنلاین،پایگاه اطلاع‌رسانی لایوساینس، تیمی از محققان موسسه هنر شیکاگو که به بررسی نزدیک و درک لایه‌های پیچیده رنگ در تابلوی طبیعت بی‌جان پیکاسو علاقمند بودند، از اشعه ایکس و تصویربرداری مادون قرمز بر روی این تابلو استفاده کرده و به راز مهمی درباره آن پی بردند.

استفاده از فناوری‌های روز به محققان نشان داد زیر طرح این تابلوی انتزاعی یک نقاشی مخفی از یک پارچ، لیوان دسته‌دار و شی‌ای مستطیلی شکل وجود دارد که به ظاهر یک روزنامه است.

به گفته محققان، این که پیکاسو روی کارهای قبلی خود نقاشی جدید بکشد غیرعاد و جدید نیست اما وی معمولا این کار را مستقیما روی نقاشی قبل انجام داده و اجازه می‌داد طرح اولیه در نقاشی نهایی نمایان شود. اما بنیان‌گذار سبک کوبیسم در این مورد خاص، قبل از کشیدن طرح انتزاعی خود روی بوم، نقاشی اولیه را با یک لایه ضخیم از رنگ سفید پوشانده بود، به این ترتیب هیچ ردی از اثر اولیه بر سطح تابلوی طبیعت بی‌جان دیده نمی‌شود.   

محققان با استناد به اثری مشابه از پیکاسو که در موزه گوتنبرگ سوئد نگهداری می‌شود، با اطمینان اثر جدید را متعلق به این نقاش و مجسمه‌ساز سرشناس اسپانیایی می‌دانند.

تصویربرداری مادون قرمز علاوه بر کشف نقاشی‌ مخفی در زیر تابلوی طبیعت بی‌جان، از تکنیک استفاده از مخلوط صمغ اکریلیک و رنگ برای حفظ تابلوهای نقاشی نیز پرده برداشت. با جداسازی صمغ و رنگ تعبیه شده در ترک‌های این نقاشی مخفی رنگ‌های اصلی آن آشکار شد، سرنخی که می‌تواند به تلاش‌های معاصر در حوزه حفظ و ترمیم آثار هنری کمک کند. شرح کامل این پژوهش در مجله SN Applied Sciences منتشر شده است.  

پابلو پیکاسو نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی، از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم و از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جستجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد. از این هنرمند پرکار و اثرگذار آثار متعددی بر جای مانده که از آن جمله می‌توان به تابلوهای زن گریان و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو هشتم آوریل سال ۱۹۷۳ میلادی در حالی که میزبان دوستانش بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت.   

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir