سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23882
تاریخ انتشار : 1399/06/24 17:36
جوابیه ۱۹ صفحه ای مدیر انجمن هنرهای تجسمی تهران

رویایی تمام اتهامات اعضای هیات مدیره انجمن را رد کرد



احمد رویایی، با صدور یک جوابیه اتهامات نجیبی و آفاقی به خودش را با تاخیری دو ماهه رد کرد. متن کامل این بیانیه در ذیل آمده است:

بسمه تعالی

آقای مجید احمدی سر دبیر محترم  سایت تجسمی آنلاین

با سلام

آنچه مسلم است رسالت مطبوعات و رسانه بیان حقایق و نشر ارزش های فرهنگی و هنری می‌باشد.

با توجه به آنکه در مورخه 99/04/11 در مصاحبه و گفت و گویی با آقایان محمدرضا آفاقی و جعفر نجیبی به اینجانب موارد کذب و غیر واقعی را نسبت داده شده است یاد آور میشوم برابر قانون مطبوعات در پاسخ و رد موارد کذبی که افراد فوق الذکر بیان نموده اند در اولین فرصت ممکن این متن را عیناً با توجه به اسناد پیوست و ضمیمه به منظور تنویر افکارعمومی و روشن شدن حقایق محض منتشر نمایید.

با احترام

احمد رویایی

رئیس هیئت مدیره انجمن

هنرهای تجسمی استان تهران

 

بسمه تعالی

چگونگی تشکیل انجمن هنرهای تجسمی استان تهران

برحسب ضرورت ها و توسعه ی فرهنگ و هنر معاصر

انجمن ها،عموما از جمله نهادهای اجتماعی هستند که مردم نهادند و ساختار انجمن ها به گونه ای است که به هِرم قدرت و ساختارهای دولتی چسبندگی و وابستگی های مالی جهت هزینه اداره انجمن ندارند و از آن جمله است. انجمن هنرهای تجسمی استان تهران ،که برحسب ضرورت توسعه ی هنرهای معاصر و ایجاد فضاهای نمایشگاهی پایه های اولیه ی آن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ به صورت هیئت موسس شکل گرفت و منتخبی بود از:

 ۱- بهنام جلالی جعفری ۲- احمد رویایی ۳- مهرداد خطایی ۴- جعفرنجیبی

 5-اسدالله چهره پرداز6-خانم مبینی 7-سعید روانبخش. که پس از اولین انتخابات در سال ۱۳۹7 اعضای هیئت مدیره به شرح ذیل انتخاب و معرفی شدند.

 ۱- احمد رویایی عضو و رئیس هیئت مدیره ۲- قباد شیوا عضو هیئت مدیره ۳- علی اکبر صادقی عضو هیئت مدیره ۴- جعفرنجیبی عضو هیئت مدیره و خزانه دار ۵- آسیه گونه زاده عضو هیئت مدیره 6- اسماعیل صفوی عضو هیئت مدیره  و نیز، محمد رضا آفاقی و کامبیز برنجی به عنوان اعضای علی البدل و رضا برنجی بعنوان بازرس  اول و مهدی خلیل پور به عنوان بازرس دوم انتخاب شدند.

لازم به یادآوری است که اعضای هیئت مدیره در اولین جلسه با رای اکثریت اعضا ((احمد رویایی))را از بین خود به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کردند.

پس از انتخابات و تعیین اعضا و رئیس هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره به تشکیل جلسات همت گماشته و در چندین جلسه، پس از بحث و گفتگو اساسنامه و آرم انجمن تحریر و طراحی و با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.که بر اساس  مصوبات شرح وظایف رئیس هیئت مدیره عبارت است از: ۱- تشکیل جلسات هیئت مدیره ۲- تعیین دبیر جلسات ۳- اداره جلسات ۴- تائید و تفکیک مصوبات هیئت مدیره به اعضا و دیگر همکاران می باشد.

همچنین ایجاد ساختار ارتباط با هنرمندان حرفه ای، برگزاری نمایشگاه ها، دعوت از هنرمندان معاصر،برگزاری میز اندیشه و انجام پنل های نقد و نظر و ارتباط با دیگر نهادها و گالری های فعال در تهران و استان ها،که اینها از جمله وظایف و فعالیت هایی است که در اساسنامه انجمن مورد نظر اعضا قرار گرفته است. و به صورت بدیهی انجام امور فوق الذکر در حوزه ی وظایف جاری ریاست هیئت مدیره انجمن است. چرا که، زمانی که حقی برای کسی برحسب شخصیت حقوقی ایجاد می گردد. وظایف و تکلیف انجام نیز بر آن شخص صورت می گیرد .تا،در انجام وظایف نیز اختیار کامل داشته باشد. بنابراین رئیس هیئت مدیره برابر تکلیف ریاست، برگزاری جلسات و اعلام دستور جلسات و تصویب طرح های در دست اجرا و اقدام ها را به صورت جدی در دستور کار روزانه ی انجمن قرار داده و هر یک از آنها را به انجام رسانده است.

جهت روشن شدن موارد مذکور تعدادی از صورتجلسات و مصوبات هیئت مدیره انجمن را که به امضا و تصویب اعضای محترم رسیده است و مصوبات قابل اجرا بوده است را ارائه می نمایم.














 

 

 

 برگزاری آخرین جلسه هیئت مدیره گویای این حقیقت است که مسایل کاری و دستور جلسات همواره با برگزاری منظم جلسات با حضور اعضا و تحت ریاست و نظارت رئیس هیئت مدیره یعنی احمد رویایی برگزاره شده و مصوبات جلسات پس از تائید و تصویب توسط اعضا هیئت مدیره جهت اجرا به رئیس هیئت مدیره سپرده شده است!! حال! چگونه است فردی که چندان هم در هیئت مدیره حضور جدی و فعال نداشته و نیز نقش تعیین کننده ای هم در انجمن  نداشته و از اعضای علی البدل می باشد یعنی ((محمدرضا آفاقی)) در مصاحبه ای غیر واقع و غیر حقیقی موارد کذبی را مطرح کرده است که تصمیمات اجرا شده در انجمن صرفاً نظرات فردی و شخصی رئیس انجمن بوده است!؟

 وی به چه استنادی این موارد خلاف واقع را به صراحت بیان کرده است؟! و همچنین فرد دیگری که عضو هیئت مدیره وخزانه دار انجمن بوده است یعنی آقای ((جعفر نجیبی)) نیز که به دلیل مشاغل متعدد و عدم حضور مستمر در جلسات هیچگاه حضور فعال در انجمن نداشته است با ایشان نیز ادعای خلاف واقعی را در رسانه  تجسمی آنلاین مطرح کرده است که آنچه هزینه برای پروژه های کاری و جاری در انجمن صرف شده است بدون نظر ایشان انجام شده!! در صورتی که رئیس هیئت مدیره برحسب تکلیف و حق قانونی در انجام مصوبات قابل انجام هیئت مدیره، مکلف بوده است و صورت هزینه های مالی نیز به صورت چک و با دو امضا بین رئیس هیئت مدیره و مسول خزانه داری انجمن یعنی ((جعفرنجیبی)) صورت پذیرفته است. برابر تصویرهای پیوست چک های امضا شده توسط خزانه دار گویای این حقیقت است که در انجام کارها و پرداخت صورت هزینه ها مسول خزانه داری یعنی آقای جعفر نجیبی برای پرداخت تعهدات مالی چک ها را خود ایشان امضا کرده اند!

 

 


 

(ضمناً شماره چک های 468101/9710-12 الی 468125/9710/12 شامل 25 فقره چک صادر شده که ته چک آن در اسناد موجود می‌باشد. تمام آنها به امضای خزانه‌دار آقای نجیبی و رئیس هیئت مدیره آقای رویایی صادر شده است).

حال!! چگونه است که ایشان در مقام خزانه دار یعنی آقای جعفر نجیبی در مصاحبه ای خلاف واقع در تاریخ 11/4/99 در خبرگزاری تجسمی آنلاین اظهار کرده است که هزینه ها و پرداخت ها بدون اجازه  وی [خزانه دار] بوده است؟! مگر نه اینکه امضای چک توسط خزانه دار دلیل بر اطلاع و توجیه پذیرش ایشان بوده و با آگاهی و موافقت نسبت به امضای چک در پرداخت صورت هزینه ها اقدام کرده است.؟! از طرفی رقم ناچیز مساعدت و کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن هنرهای تجسمی نیز طبق دستور العمل در تفاهم نامه های فی مابین برای اجرا و انجام برنامه های فرهنگی هنری با نظر خزانه دار هزینه شده است[برابر اسناد پیوست] وچک های صادر شده با امضای خزانه دار و رئیس هیئت مدیره معتبر و قابل پرداخت بوده است.

اینجانب در تاریخ17 /6/99 با مراجعه به دفتر کار آقای مجید احمدی یعنی دفتر ((سایت تجسمی)) آنلاین خواستار آن شدم تا برابر ماده واحده ی حقوق و قانون مطبوعات این تکذیب نامه را عینا در اولین فرصت ممکن جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن حقایق و رفع شٌبهات ایجاد شده در سایت تجسمی آنلاین نشر نماید.

همچنین یادآور میشوم انجمن هنرهای تجسمی ایران برنامه‌هایی شامل برگزاری دومین نمایشگاه ارزشمند اسفندگان را در همزمانی با نوروز ۱۳۹۹ در دست انجام و برگزاری داشت که با رجوع به ریشه های فرهنگی نوروز و آیین بهار در نگاه نقاشان معاصر نمایشگاه های پژوهشی را آماده ی برگزاری داشت که در حال حاضر به خاطر شرایط کنونی جامعه متوقف شده است و اینجانب احمد رویایی اعلام می دارم با قدرت و دقت لازم در اولین فرصت آینده در انجام این پروژه و رویداد مهم و فرهنگی هنری کوشا خواهم بود چرا که امروز ایران عزیز در مقطع فرهنگی هنری ست و امر هنر و پذیرش مسولیت های خطیر فرهنگی هنری در تمام سال‌های گذشته ی عمرم در کارنامه ی اینجانب ثبت شده است.همواره بیانگر آن است که اینجانب در عرصه های فرهنگ و هنر فردی ساعی هستم و خرسندم از اینکه یکی از بانیان و موسسین تشکیل انجمن بوده ام و تا آخرین روزی که عهده دار این مسولیت هستم،با قدرت و عنایت حضرت حق در انجام تکالیف و وظایف حقوقی خود همچون گذشته با مشورت و همفکری اعضای محترم هیئت مدیره کوشا خواهم بود..                                                      

                                                                      

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir