سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23883
تاریخ انتشار : 1399/06/25 08:53

سمیع‌آذر: ارزش مالی آثار موزه هنرهای معاصر تهران بیش از 2 میلیارد دلار است



علیرضا سمیع آذر که در دوره‌ای مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران را عهده دار بوده بر این باور است که آثار گنجینه این موزه در زمره مجموعه‌های کم‌نظیر جهانی بوده و بیش از دو میلیارد دلار ارزش مادی دارد.

به گزارش تجسمی آنلاین، سمیع آذر همچنین معتقد است که موزه هنرهای معاصر تهران نیازمند به‌روز شدن دارد؛ چراکه آثار خارجی موجود در این مجموعه نهایتا به میانه دهه ۷۰ میلادی بازمی‌گردند و در همان تاریخ متوقف شده‌اند.

از زمان تشکیل موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۵۶،  بیش از ۴۰ سال می‌گذرد و در این سال‌ها آثار خارجی به موزه اضافه نشده، اما بر ارزش‌های گنجینه ایرانی موزه افزوده شده است. در مجموع بیش از سه‌هزار اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران موجود است که مجموعه آثار خارجی آن یک دوره ۱۵۰ ساله از امپرسیونیسم تا هنر مفهومی را تشکیل می‌دهد. در میان آثار خارجی، برخی از آنها جزو آثار گران‌قیمت در جهان محسوب می‌شوند و به نظر مادی و معنوی از ارزش بالایی برخوردار هستند.

علیرضا سمیع‌آذر، مدیر حراج تهران که در دوره‌ای مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران را نیز بر عهده داشت، از جمله افرادی است که بر اهمیت خرید آثار هنری خارجی و افزوده شدن به ارزش‌های این گنجینه ملی تاکید دارد و معتقد است که افزایش ارزش‌های این موزه می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود اقتصاد هنر و معرفی آثار هنرمندان ایرانی به جهان داشته باشد. 

او اظهار کرد که «مجموعه آثار موجود در موزه هنرهای معاصر تهران در گذر چند دهه بیش از ۱۰۰ برابر افزایش قیمت داشته است. فکر نمی‌کنم ما در طول تاریخ در هیچ زمینه‌ای تجارتی انجام داده باشیم که طی این مدت به ارزش ۱۰۰ برابر رسیده باشد».

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir