سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23917
تاریخ انتشار : 1399/06/31 09:44

سه پارک مجسمه زیرآبی در فرانسه افتتاح می شود



پاییز امسال سه پارک مجسمه زیرآبی در کشور فرانسه افتتاح می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین ، روزنامه هنر چاپ لندن، آئین و رسم ساخت موزه‌های زیرآبی به سواحل فرانسه نیز رسیده و قرار است سه پارک مجسمه زیرآبی از پاییز امسال در نزدیکی سواحل کورسیکا، کن و مارسی آغاز به کار کنند.

پیشگام اجرای این طرح فرانسوا اولاندینی (François Ollandini) از مجموعه‌داران جزیره کورسیکا است که قرار بود دیروز (۲۹ شهریور) در صورت مساعد بودن وضعیت جوی، سه مجسمه از مارک پتی طراح و مجسمه‌ساز فرانسوی را به اعماق دریای مدیترانه فرستاده و آنها را روی سنگی در زیر یک برج قرن هفدهمی واقع در ساحل غربی جزیره مستقر کند. در حال حاضر غواصان می‌توانند از هفت مجسمه دیگر این هنرمند که تابستان گذشته به عمق ۵۰ تا ۸۰ فوتی (۱۵ تا ۲۴ متری) دریا فرستاده شد نیز بازدید کنند.

اولادینی ۱۸ مجسمه دیگر از این هنرمند را برای نصب و نمایش در موقعیتی زیر آب سفارش داده که مختصات آن هنوز مشخص نشده است.

پتی همچین یک مجسمه نیز برای موزه زیرآبی مارسی می‌سازد که با نصب ۱۰ مجسمه از هنرمندان مختلف در عمق ۱۶ فوتی (۵ متری) آب در نزدیکی ساحل کاتالان‌ها، از ۲۴ سپتامبر (۳ مهر) آغاز به کار خواهد کرد.

آنتونی لاکانو (Antony Lacanaud) بنیانگذار این موزه از موزه هنر زیرآبی مکزیک الگوبرداری کرده است که در سال ۲۰۰۹ به دست جیسون دکرز تیلور مجسمه‌ساز انگلیسی در نزدیکی ساحل کانکون ساخته شد.

تیلور در سال ۲۰۰۶ اولین پارک مجسمه زیرآبی جهان را در دریای کاراییب تدارک دید و در سال ۲۰۱۶ اولین نمونه اروپایی از این طرح را در نردیکی ساحل جزیره لانزاروت ترتیب داد. این مجسمه‌سار انگلیسی حالا در حال آماده‌سازی ۶ اثر برای یک نمایشگاه زیرآبی دیگر است که اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) در جنوب جزیره سنت مارگریت در سواحل کن کشور فرانسه افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه، مجسمه‌های ۸ فوتی (۲ و نیم متری) تیلور که براساس چهره داوطلبان محلی ساخته شده‌اند، در عمق ۱۳ فوتی (۴ متری) آب دریا نصب می‌شوند بنابراین شناگران برای بازدید از آنها به تجهیزات غواصی نیازی نخواهند داشت.

مسئولان شهرهای کن و ونیز با همکاری مدارس محلی از این جاذبه‌های جدید برای تعلیم دانش‌آموزان درباره حفظ حیات دریایی استفاده خواهند کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir