سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23935
تاریخ انتشار : 1399/07/03 21:50

برپایی نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان آشکارگی در گالری نگر



نمایشگاه نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان آشکار گی در گالری نگر برگزار می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های مهین منفرد با عنوان آشکارگی از روز جمعه ۴ مهرماه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه ۲۷ اثر به سبک آبستره برای تماشای مخاطبین قرارداده شده است.

مهین منفرد درباره این نمایشگاه می‌گوید: هدف من از به تصویر کشیدن این نقاشی‌ها بیان حس‌های درونی و ذهنیاتم بود. رهاکردن دنیای عینی با تکیه بر ناخودآگاهم مهمترین انگیزه نقاشی بود. بیان شخصی را در مقابل آموزه‌های زیبایی شناسی آکادمیک قرار دادم و سعی کردم ابتدا خود را به خودم ثابت کنم.

او ادامه داد: فرم و رنگ و فضای نقاشی‌های من حاصل لحظه‌هایی است که فارغ از واقعیت‌های بیرونی، دریافت درونی خود را عیان کردم. این مجموعه مگر با همراهی و راهنمایی آقایان عیسی جباری و زروان روح بخشان به ثمر نمی‌رسید.

زروان روح‌بخشان نیز در رابطه با این نمایشگاه گفت: بیان عواطف و ذهنیات، رهایی از دنیای واقعی و عینی، تکیه بر ناخودآگاه، کنش نقاشانه، کشف خویشتن و شورش بر آموزه های زیباشناختی متعارف، نیت مهین منفرد در آفرینش این مجموعه نقاشی‌ها بوده است. در مواردی چالش سطح و عمق عیان است و در مواردی ویژگی‌های اکسپرسیو خطوط و لکه‌های رنگ، بارز و چشمگیر می‌نماید. آن‌چه منفرد به تصویر کشیده، همچون اغلب نقاشی‌های انتزاعی، چندان مشخص نیست، اما در تمامی آنها هیجانی هراسناک و شاعرانه عیان است که عواطف متفاوتی را برمی‌انگیزاند.

او افزود: ساختار و سطوح هندسی با هجوم خطوط محکم شکسته شده و ردپای عواطف آنی در پهنه اثر به چشم می‌خورد. این امر ناشی از مواجهه هنرمند با خود و جهان پیرامون است. او قصد دارد نه فقط جهان ذهنی خود، بلکه موقعیت هنرمند در دنیای امروز را بازنماید؛ آنجا که سردرگمی بی معنا و سرگردانی آشکار می‌شود.

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از روز جمعه ۴ لغایت ۱۵ مهرماه به جز شنبه‌ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ به گالری نگر واقع در زیر پل کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۵۴، طبقه اول مراجعه نمایند.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir