سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23942
تاریخ انتشار : 1399/07/06 09:48

بازطراحی شاهکارهای هنری توسط بنکسی



اثر "مونه را به من نشان دهید" زباله های رها شده در باغ های ژاپنی آثار مونه را نمایش میدهد و از مجموعه آثار بنکسی است که با تغییر در عناصر شاهکارهای هنری اعتراض خود به مسائل گوناگون را نمایش میدهد.

به گزارش تجسمی آنلاین،  بنکسی در یکی از مهم ترین نقاشی هایش که از اثر نمادین مونه از پل ژاپنی در باغ معروف هنرمند امپرسیونیست معروف در Giverny الهام گرفته، آن را به محل زباله های رها شده امروزی تبدیل کرده است. Banksy اثر مونه را که دیگر برکه نیلوفر دنج و باصفای آن به کانال فاضلاب شباهت دارد با چرخ های خرید فروشگاهی دور انداخته شده و مخروط ترافیکی فلورسنت نارنجی رنگ در هم ریخته است. در اینجا بنکسی که همیشه به عنوان یک آینده نگر صدای اعتراض و مخالفت های اجتماعی بوده، از بی توجهی جامعه نسبت به محیط زیست به بهای افراط بیش از حد در مصرف گرایی پرده بر می دارد. " - خلاصه ای از اظهارات Alex Branczik مدیر هنرهای معاصر اروپا در Sotheby

اثر Banksy با الهام از شاهکار امپرسیونیستی کلود مونه پیش از رونمایی در نیویورک و هنگ کنگ در اواخر ماه جاری در گالری های Sotheby خیابان New Bond به مدت ۲ روز در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

اثر "مونه را به من نشان دهید" که در سال ۲۰۰۵ به تصویر کشیده شده است، از مجموعه آثار نمایشگاه Crude Oils بوده که Banksy آن را بازطراحی آثار هنری شناخته شده و معتبر نامیده است. در این اثر، هنرمند با الهام از تاریخ هنر و واژگون سازی آن، آثار هنری مشهور را با باز طراحی کنایه آمیز و ضربه های دقیق، آزاد و همسان قلموی خود این آثار را از نو خلق می کند. در میان آنها می توان به گل های آفتاب گردان اثر ونگوک اشاره کرد که آن ها را در حالیکه در گلدانی پژمرده و خشکیده اند به تصویر کشیده است، شب‌زنده‌داران اثر Edward Hopper که در آن مردی خشمگین را لحظاتی پس از شکستن شیشه پنجره یک بار با صندلی به نقاشی اضافه کرده یا تغییر چهره مرلین مونرو اثر Andy Warhol با چهره مغموم Kate Moss. این کار ممکن است تعبیری از فرهنگ مصرف گرایی، نقدی بر تجاری سازی هنر، اظهار تاسف برای نابودی محیط زیست یا هر سه مورد باشد.

اکنون اثر "مونه را به من نشان دهید" مجددا به لندن باز گردانده می شود تا در ۲۱ اکتبر به ارزش تقریبی ۳ تا ۵ میلیون پوند به مزایده گذاشته شود. این نقاشی به عنوان برجسته ترین اثر در سومین حراج بصورت پخش زنده که به ترتیب از پاریس و لندن برگزار شده و فروش آثار هنری مدرن و معاصر را در یک جا جمع می کند توسط Sotheby، با عنوان "Modernités Contemporary"، خواهد درخشید.

زمانی که برای اولین بار یعنی ۱۵ سال پیش در غرب لندن این اثر به نمایش در آمد، ورود رایگان برای عموم و با موضوع " Crude Oils " در نظر گرفته شده بود. نمایشگاهی از شاهکارهای هنری باز طراحی شده، ۲۲ اثر از این هنرمند نقاش را بر دیوارهای فروشگاهی متروکه به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه که به مدت دو هفته در معرض دید عموم باقی ماند، در شب افتتاحیه جمعیت، صفوف مردم و عناوین اخبار شبانگاهی را به خود جلب کرد. بازدیدکنندگان پیش از ورود، باید با امضا سندی از حقوق قانونی خود صرفنظر کرده و فضای نمایشگاه را با ۱۶۴ موش زنده که Banksy هدفمندانه و برای تکمیل کارهای هنری خود از یک شرکت فیلمسازی و تئاتر اجاره کرده بود، شریک می شدند و این به معنای واقعی کلمه غرق کردن این نمایشگاه موقت در جوندگان بود.

نقاشی "مونه را به من نشان دهید" یک سال پس از فروش تابلوی Devolved Parliament از Banksy که با شکستن رکورد فروش در Sotheby لندن به قیمت ۹،۹ میلیون پوند (۱۲،۲ میلیون دلار) فروخته شد، به مزایده گذاشته می شود.

سه نقاشی بزرگ و باشکوه مونه از این مجموعه نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ در نمایشگاه هنرهای تزئینی که برای اولین بار در نگارخانه ملی لندن توسط نقاشان امپرسیونیست برگزار می شود، در یک جا جمع خواهد شد.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir