سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 23969
تاریخ انتشار : 1399/07/13 11:35

فروش اثر فرهاد مشیری در حراج کریستیز



یکی از آثار «فرهاد مشیری» هنرمند ایرانی با قیمت تخمینی بین ۲۸۵ تا ۳۶۰ هزار دلار در حراجی کریستیز به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش تجسمی‌آنلاین و به نقل از پایگاه اینترنتی نشنال، حراج‌خانه کریستیز امسال حراجی سالانه خاورمیانه و هنر معاصر خود را به صورت برخط برگزار می‌کند و روزی روزگاری فرهاد مشیری نگین این حراجی خواهد بود.

این اثر آخرین بار در موزه اندی وارهول پیتسبورگ آمریکا به نمایش گذاشته شد و پیش‌بینی می‌شود با قیمتی بین ۲۸۵ تا ۳۶۰ هزار دلار به فروش برسد.

روزی روزگاری شامل منجوق دوزی‌های ظریفی است که فرهاد مشیری هنرمند پرآوازه ایرانی در سال ۲۰۱۱ با الهام از کارت پستال‌های مخصوص فصل جشن خلق کرد.

این اثر بخشی از مجموعه آثار سفارشی از طرف برند لویی ویتون بود که مشیری را به یکی از اولین هنرمندان خاورمیانه تبدیل کرد که با یک برند لوکس همکاری کرده است.مشیری در منجوق‌دوزی‌هایش هنر شرقی را به تاروپود فرهنگ مصرف‌گرایی غرب گره می‌زند.

حراجی خاورمیانه و هنر معاصر کریستیز از ۱۱ تا ۲۴ نوامبر (۲۱ آبان تا ۴ آذر ۹۹) به صورت برخط برگزار می‌شود و در مجموع ۵۰ اثر در آن چکش خواهد خورد.

نمایش هویت فرهنگی در آثار فرهاد مشیری

فرهاد مشیری زاده شیراز و ساکن لواسان، یکی از نقاشان معروف ایرانی است که در سال ۲۰۱۲ نامش در فهرست ۵۰۰ هنرمند جهان ثبت شد. مشیری در خلق آثار خود بیشتر از کارتون‌ها، فیلم‌ها، کمیک استریپ‌ها، کتاب‌های کودکان و آگهی‌های تبلیغاتی الهام می‌گیرد و از عباراتی بریده شده از شعرهای کلاسیک، سریال‌های تلویزیونی و آهنگ‌های عامه پسند استفاده می‌کند

دیگر مشخصه آثار این دانش‌آموخته انستیتو هنر کالیفرنیا، استفاده از تصاویر دو پهلوست که هم به فرهنگ ایرانی اشاره دارد و هم فرهنگ آمریکایی. مشیری با این کار سعی در باز کردن این سوال دارد که ما چگونه هویت فرهنگی خودمان را تعریف می‌کنیم.   

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما

گالری نیان

گالری اینفو

هنرمندان









کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir