سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24011
تاریخ انتشار : 1399/07/24 16:32
بعد از ۱۱ سال

اثری از تبریزی در ساتبیز فروش می‌رود



بعد از 11 سال اثری از تبریزی برای فروش به حراج اصلی ساتبیز راه یافته استو به فروش خواهد رسید.

به گزارش تجسمی‌آنلاین، حراج ساتبیز در آخرین برنامه خود و بعد از 11 سال اثری از صادق تبریزی را برای فروش عرضه کرده است.

آخرین بار سال 2009 بود که در این حراج اثری از این هنرمند فقید ایرانی به حراج ساتبیز راه یافته بود. در این دوره حراج اثری از تبریزی با پایه قیمت 3000 – 5000 پوند ارایه شده است که برآورد شده است تا 10هزار پوند هم بالا رفته و به فروش خواهد رسید.

تبریزی
 


صادق تبریزی دانش‌آموخته هنرکده هنرهای تزیینی و یکی از هنرمندان تأثیرگذار در جنبش سقاخانه بود. او در آغاز علاوه بر نقاشی ایرانی، در زمینه سفال و سرامیک نیز فعالیت داشت و بسیاری از خط‌نگاره‌هایش را نخستین بار روی قطعات سرامیک در کارگاه سرامیک‌سازی اداره هنرهای زیبا (۱۳۳۸) اجرا کرد. در ادامه، تجربیات متفاوتی با تکنیک کولاژ و با استفاده از انواع قطعات تزیینی و ترکیب آن‌ها با نقوش ایرانی، فیگورهای مینیاتوری و رنگ‌های زنده داشت. نخستین بار آثار وی در انجمن ایران و امریکا نمایش داده شدند، هرچند پس از شرکت در بینال‌های تهران (۴۵-۱۳۴۱) تبریزی بیش از پیش به استفاده از عناصر نوشتاری و فرم‌های خوشنویسی ایرانی روی آورد و در ادامه این خطوط را در ترکیبی چشم‌نواز و شاعرانه با سنت نگارگری با نیم‌نگاهی به نقاشی‌های قهوه‌خانه ادغام کرد.

تبریزی
 

با آغاز دهه 1350 سبک کاری تبریزی تثبیت شد و او با اغراق در ابعاد آدم‌ها و جانوران، برخلاف مینیاتورهای ظریف نسخه‌های مصور کهن، به روایتی تازه از همنشینی خط و رنگ در گستره بوم و نوآوری در نقاشی رسید و همین امر او را از خیل نقاشان مینیاتوریست سنتگرای هم‌عصرش جدا کرد.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir