سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24186
تاریخ انتشار : 1399/09/27 19:18

پرتره بهروز بوجانی برنده جایزه عکس آرچیبالد 2020



پرتره نویسنده مهاجر ایرانی برنده جایزه عکس آرچیبالد سال 2020 شد.

به گزارش تجسمی آنلاین ،پرتره بهروز بوجانی، نویسنده که توسط اگنس مک‌دونالد (Angus McDonald) طراحی شده، برنده بهترین پرتره به انتخاب مردم جایزه آرچیبالد 2020 استرالیا شد.

مک‌دونالد در سال 2018 با بوچانی آشنا شد در حالی که برای ساخت فیلم کوتاهی به جزیزه مانوس درباره اردوگاهی که بوچانی به مدت 6 سال در آنجا نگهداری می‌شد، رفته بود. بوجانی در حال حاضر در نیوزلند زندگی می‌کند جایی که این پرتره کشیده شده است.

اگنس مک‌دونالد به گاردین، گفته است: "از دریافت جایزه هیجان‌زده است. برای من به‌عنوان یک هنرمند مایه افتخار است که این جایزه مردمی را دریافت کردم. بهروز هیچ‌وقت به استرالیا سفر نکرده است ولی احترام، عشق و تحسین مردم این کشور را بدست آورده است. من او را مردی قوی و صلح‌طلب نشان دادم که از یک امتحان سخت جان سالم به‌در برده است و الان آزاد است.

بوچانی نیز گفته است که از برگزیده شدن اگنس بسیار خوشحال است. این پرتره به عنوان نمادی از "امید و مقاومت" در میان مردم است. 

وی افزود: "اگنس وقت زیادی را صرف درک لایه‌های مختلف داستان من کرد و به نیوزیلند سفر کرد تا بتوانیم وقت خود را با هم بگذرانیم. ما در مورد بی‌عدالتی گفتگوی طولانی داشتیم. او به عنوان یک هنرمند آنچه را که برای من ارزشمند بود با بینش عمیق و مهارت‌های غیرقابل وصفش به ثبت رساند. این کار من را به عنوان فردی معرفی می‌کند که وجود دارد، نه فردی که توسط رسانه‌ها یا مردم تعریف شده است."

این پرتره درست در جایی آویزان خواهد شد که تصویر نخست‌وزیران، رهبران مهم، دانشمندان و هنرمندان مهم کشور استرالیا، نویسندگان و شخصیت‌های مهم هنری حضور دارند و نشان‌دهنده تأثیرگذاری نویسنده ایرانی در تاریخ معاصر این کشور است.

جایزه بهترین پرتره مردمی 3500 دلار است. آثار منتخب این جایزه تا 10 ژانویه در سایت https://www.artgallery.nsw.gov.au در دسترس علاقمندان است.

نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir