سرویس‌های خبری
شناسه خبر : 24210
تاریخ انتشار : 1399/10/03 14:57

برپایی نمایشگاه گلیچ‌ آرت در گالری باوان



نمایشگاه گروهی ویدئو‌آرت با عنوان "گلیچ‌آرت: زبان پیکسل" با کیوریتوری محمد‌علی فاموری و صادق مجلسی‌پور در گالری باوان برگزار می‌شود.

به گزارش تجسمی آنلاین، نمایشگاه گروهی ویدئو‌آرت با عنوان "گلیچ‌آرت: زبان پیکسل" با کیوریتوری محمد‌علی فاموری و صادق مجلسی‌پور، ۵ دی‌ماه ۱۳۹۹ در فضای منهای یک گالری باوان افتتاح خواهد شد.

پلتفرم ۱۰۱ پس از برگزاری اولین تور نمایشگاهی گروهی عکس با عنوان "لحظه قطعی" که تابستان ۱۳۹۷ در شش گالری تهران و اصفهان برپا شد، با همکاری پژوهشی مرکز آرت‌ریسرچر از یک سال پیش برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه گلیچ‌ویدئو‌آرت را تدارک دیده است.

‎کد باینری صفر و یک زیرساخت و پایه دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. کد باینری را می‌توان به عنوان مبنا و ماهیت عصر دیجیتال شناخت. ‎تمام تعاریف دنیای تکنولوژی و اطلاعات، در بستر محاسبه و انتقال کد باینری صفر و یک جای می‌گیرد. انتقال و محاسبه داده‌ها در قالب صفر و یک و ایجاد مسیری سالم و امن برای آن، همواره بخشی از هدف و رسالت انسان معاصر بوده است. ‎از لحظه پیدایش ریزش، انقطاع و تخریب ریتم تعیین شده صفر و یک به عنوان نقص و مزاحمت در یکی از سه ضلع ارسال کننده، دریافت کننده و پخش کننده دیجیتال محسوب گشته است.

‎برخلاف این دیدگاه نسبت به نویز در اواخر قرن ۲۰ زبانی جدید و ژانری تازه در دنیای هنر دیجیتال به نام گلیچ شکل گرفت که این مثلث را با دیدگاه زیبایی شناسانه نگریست و زمینه‌های جدیدی جهت گفتمان و تفسیر انسانی از پدیده نویز و گلیچ را جدا از پروسه مکانیکی آن میسر کرد.

‎ گلیچ در هنر زبان و گفتمانی است که ‌مؤید حرکت از کل به جزء و متعاقبا جزء به کل باشد و در این چرخه دست به بازخوانی پیکسل به عنوان عنصری مستقل بزند.

‎در این مسیر ۲۷ هنرمند گلیچ به دور از جهان‌بینی عموم نسبت به مقوله نویز، برای شناساندن ارزش و هویت پیکسل دست به خلق اثر می‌زنند تا بتوانند زبان پیکسل را در ذهن ما، وادار به بازخوانی دوباره نمایند. در طول زمان برگزاری نمایشگاه زبان پیکسل، هر جمعه آثار گلیچ‌ویدئوآرت دو هنرمند به مدت یک هفته به نمایش گذاشته خواهد شد.

هنرمندان شرکت‌کننده در "گلیچ‌آرت؛زبان پیکسل" عبارتند از: آبارکا، آرش معصوم، آرزو رمضانی، بهروز فراهانی، دیو فنگ، الناز محمدی، عرفان عاشوریان، فرانسسکو کوروی، فراکو پالیوف، گلناز بهروزنیا، حسین پوراسماعیل، محمد‌علی فاموری، نازیلا کریمی، ندا دست‌افکن، نیکزاد عربشاهی، نیما منصوری، پریسا پاک‌ضمیر، پرنیان دنیاری، رضا فاموری، راضیه کوشکی، ساباتو ویسکونتی، صادق مجلسی، شالالا سلام‌زاده، سینا کیادلیری، شهاب شاه‌علی، ساتوره و وحید قادری.

نمایشگاه گروهی "گلیچ‌آرت؛زبان پیکسل" تا تاریخ ۲۱ اسفند‌ماه ۹۹ به صورت اختصاصی در فضای منهای یک گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۷ به نمایش خود ادامه خواهد داد. رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مخاطبان در حین بازدید از نمایشگاه الزامی است.

کلید واژگان
نظرات
شما اولین نظر دهنده باشید.

نظر شما






کلیه حقوق این سایت برای تجسمی آنلاین محفوظ است
با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 85173
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است
Copyright © 2019 www.‎TajasomiOnline.ir‎, All rights reserved.
Powered by www.dorweb.ir